Viimase nädala jooksul on Eestis juhtunud kaks auto ja rongi kokkupõrget. Imekombel on juhid terveks jäänud, küll on autod läinud mahakandmisele. Eilses rongi ja kaubiku kokkupõrkes Pedja kandis jäi taas kaotajaks nõrgem.
Tänu õnnelikule juhusele polnud ohvreid. Raudtee ülesõidud on meil täna alla arvestust. Paljudes kohtades puuduvad jätkuvalt hoiatavad märgid, foorid ja tõkkepuud. Kunagi see kõik oli. Ülesõidud peavad muutuma kiiremas korras turvalisemaks, need tuleb varustada korraliku automaatika ja tõkkepuudega. See maksab ja mitte vähe. Kui Eesti Raudteel töödeks raha napib, peab riik appi tulema ja õla alla panema.
Paarkümmend aastat tagasi kaotasime tõkkepuud teadmises, et reisirongid kihutama ei hakka ja aeglane kaubarong ei kujuta ohtu. Tänane seis on teine. „Porgandid“ kihutavad vaikselt
120 km/h. Paari aasta pärast juba 160 km/h. Eelmisel aastal lubas Eesti raudtee varustada Jõgeva- ja Tartumaa valveta ülesõidud tõkkepuudega ja ajakohastada eelhoiatust. Varsti on aasta möödas raskest õnnetusest Tartu lähistel, ent olukord ei ole muutunud. Juhid üritavad jätkuvalt autoga läheneva rongi eest läbi lipsata.
Vedurijuhtide endi sõnul on igal nädalal meie raudteeülesõitudel paar kriitilist olukorda. Raudtee on kõrgendatud riskiga piirkond. Igale ülesõidule lähenedes peaks autojuht veenduma esmalt ohutuses, et pole lähenemas rongi. Asjata pole üles seatud märki „Peatu“. Vene ajal manitses raudteeülesõitude ees tahvel hoiatava kirjaga: „Võidad minuti, kaotad elu.“
14.02.2023
blog comments powered by Disqus