Veoleping toob Jõgevamaa teedele uuemad bussid

Korraldatud riigihanke käigus tegi kahele bussiliinigrupile parima pakkumise AS Atko Liinid, mille näol on tegemist ASi Atko Grupp tütarettevõttega. Kolmandal liinigrupil esitasid ühispakkumise Atko Liinid ja OÜ Eltor, kellega sõlmitakse leping kolmapäeval. ?ASi Atko Grupp pakkumises toodud dotatsioonisumma ja keskmine liinikilomeetri hind oli soodne,? selgitas Jõgeva Maavalitsuse maasekretär Henri Pook pärast enampakkumise lõppemist.

Uued bussid liinidele

AS Atko Liinid plaanib Jõgevamaa liinidel mitmeid uuendusi. ?Toome Jõgevamaale senise kuue asemel kolm korda rohkem busse ning need on praegustest uuemad,? lubas Atko Liinide juhatuse liige Margo Tomingas. Samas lisas ta, et päris uusi busse pole firmal üldjuhul plaanis osta. ?Uute busside soetamine on väga suur investeering aga teatud liinidel, kus sõitjaid on vähem, tasub ilmselt uute väiksemate busside ostmine ära,? spekuleeris Tomingas. Bussifirma juhatuse liikme sõnul on suve jooksul plaanis avada ka uusi liine. ?Teeme sellekohased ettepanekud arvatavasti juulis-augustis,? arvas ta.

Mustvee piirkonna liinigrupil määrati lepinguga dotatsiooni suuruseks 3,18 krooni kilomeetri kohta, Jõgeva piirkonna liinigrupil oli vastav tariif 3,28 krooni.

Atko Grupi nõukogu esimees Arvo Sarapuu avaldas lepingu allkirjastamisel heameelt, et konkurss oli objektiivne ning tasakaalustatud. Sarapuu nentis, et tegemist on hea näitega sellest, kuidas riigihanget vabalt ja suunamata korraldades jõutakse mõlemat poolt rahuldavale kokkuleppele. Jõgeva maavalitsuse ja Atko Liinide vaheline leping on väidetavalt esimene omataoline Eestis, kus ei ole konkursitulemusi protestitud.

Bussijaama rajamine võimalik

Arvo Sarapuu ütles allkirjastamisel, et arutatud on ka võimalikku bussijaama rajamist Jõgevale, kuid selle eelduseks on eelkõige hea koostöö Jõgeva linnaga. ?Bussijaama on kindlasti väga vaja, aga see nõuab kahepoolset lähenemist,? leidis Sarapuu. Jõgeva linnapea kohuseid täitva Aare Olgo sõnul on uue bussijaama ehitamine linna kindel huvi. ?Praegu ei ole me seda veel õieti Atko Grupiga läbi arutanud, aga oleme koostööks kindlasti valmis,? kommenteeris Olgo. Sarapuu arvates oleks tavapärane asjade käik, kui linn ehitaks välja kommunikatsioonid ja platsid bussijaama tarbeks ning teenindav firma rajaks hooned. ?Kindlasti peame siin kokkuleppele jõudma selles, mida linnavalitsus uutes hoonetes näha tahab,? rääkis Sarapuu ning lisas, et kogu ettevõtmine eeldaks ilmselt ka ühisettevõtte loomist. ?Praegu ei ole omavalitsuse initsiatiiv piisav olnud, aga plaanime lähituleviks oma plaane linnavalitsusele tutvustada,? sõnas Atko Grupi nõukogu esimees.

Maavalitsuse eestvedamisel on asutamisel ka mittetulundusühing Ühistranspordikeskus, mis hakkaks koordineerima bussiliiklust kogu maakonnas. Maavalitsuse pressiesindaja Taavi Linnamäe sõnul on 12 omavalitsust 13st andnud ka nõusoleku osaleda keskuse asutamises ning Vabariigi Valitsuse poole on pöördutud taotlusega saada selleks luba. Oma jah-sõna ei ole veel öelnud Kasepää vald.

MARTTI KASS

blog comments powered by Disqus