Kui 1. juunini pääsevad Tabivere ja Kaarepere inimesed hommikul rongiga Jõgevale tööle ja mõned, kes enne kella viit töölt lahkuda saavad, ka koju, siis 1. juunist peavad nad sellest hüvest suu täielikult puhtaks pühkima ning jäävad sõltuma bussiliiklusest, mida viimasel ajal järjest harvendatud on ja kus küll vähehaaval, kuid järjekindlalt piletihindu tõstetakse. Hommikul pakutakse väljaspool maakonnakeskusi elavatele sõitasoovijatele Tallinna suunas liikumiseks vaid rongi, mis enne kukke ja koitu teekonda alustab. See-eest saavad aga Jõgevalt, Kaareperest ja Tabiverest Tartusse tööle käijad uue plaani järgi vähemalt hommikul kella kaheksaks linna.
Töölt koju saamisega on pärast 1. juunit suuri raskusi mõlemalt poolt. Meenub kitsas tekk, mis kahte magajat ei kata, kuid mida laiema vastu välja ei vahetata, vaid vaheldumisi ühelt teisele sikutatakse. Aga see-eest on meil uued rongid ja nende väljumisi märgatavalt rohkem…
Vabariigi president julges oma jõuluintervjuus kritiseerida majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kõrget ametnikku, kes väitis, et Elroni ülesanne on teenindada võimalikult efektiivselt reisijaid, mitte teha regionaalpoliitikat. Minister Parts väitis üleeilses Eesti Päevalehes, et uute rongide ostmine on suurim regionaalpoliitiline investeering. Kas meie riigis üks käsi ikka teab, mida teine teeb?
9. jaanuar 2014