Haridus- ja teadusministeeriumi riikliku programmi “Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009-
Konkursitöös tuli kooli analüüsida
Sel aastal toimusid esimest korda ka konkursid “Hea kooli rajaleidja” ja “Hea lasteaia rajaleidja”, millega tunnustatakse koolide ja lasteaedade tehtavat tööd nendes aspektides, mis on seni vähe tähelepanu saanud, kuid on ometi väga olulised: õpilaste erinevate andekuste ja võimete maksimaalne väljaarendamine, õpilaste sotsiaalsete oskuste ja väärtushoiakute kujunemine, õpivalmidus kogu elukaare jooksul, koolimeeldivus, füüsilise ja vaimse turvalisuse tagamine, tervislike eluviiside kujundamine.
Konkursitööks oli koolide eneseanalüüs, keskendudes kooli neljale valdkonnale: õppe- ja kasvatustöö, sh lõiming ja hindamine; õppimist ja kasvamist toetav koolikeskkond; juhtimine ja eestvedamine ning koostöö ja head suhted eri osapoolte vahel.
Žürii tunnustas “Hea kooli rajaleidja” tiitliga järgmisi õppeasutusi. Tallinna Saksa gümnaasium, Tabivere gümnaasium, Orava põhikool, Salme põhikool, Krootuse põhikool, Pärnu Kuninga tänava põhikool, Valga põhikool, Peetri lasteaed-põhikool, Lüllemäe põhikool, Tartu Kivilinna gümnaasium, Valga Jaanikese kool.
“Hea lasteaia rajaleidja” tiitliga tunnustati: Leppneeme lasteaeda, Tallinna Linnupesa lasteaeda, Tabasalu lasteaeda Tibutare, Luunja lasteaeda Midrimaa, Pirita lasteaeda, Tallinna Suitsupääsupesa lasteaeda, Tallinna Kivimurru lasteaeda, lastekeskust Midrimaailm, Pärnu lasteaeda Pillerpall, Tallinna Jaan Poska lasteaeda, lasteaeda Väike Päike, Tallinna sõimede ühendust, Pärnu Kadri tänava lasteaeda, Vastse-Kuuste lasteaeda Kaari.
“Hea kooli rajaleidja” ja “Hea lasteaia rajaleidja” konkursil tunnustatud saavad õiguse kasutada tunnustust kinnitavat logo oma kooli kodulehel ja mujalgi.
Kolm võlusõna väärtuspõhise juhtimise edukaks rakendamiseks on:
• järjekindlus
• tippjuhtkonna initsiatiiv
• pidev tagasiside
Leppisime kokku ja sõnastasime kooli põhiväärtused
2011./2012. õppeaastal alustasime Tabivere gümnaasiumis teadlikku eesmärgistatud väärtuskasvatust. Toimusid vastavasisulised koolitused ja õpitoad personalile, lapsevanematele ja õpilastele.
Leppisime kokku kooli põhiväärtustes ja sõnastasime need. Seejärel koostasime väärtuskasvatuse kava kaheks õppeaastaks, mille lõppeesmärk oli osaleda 2013. aastal konkursil “Väärtuskasvatuse kool
2012./2013. õppeaastal oli iga veerand keskendunud ühele kooli põhiväärtusele. Korraldasime temaatilised loovtöökonkursid, õppeaasta lõpul viisime õpetajatele läbi väärtuste hindamise küsimustiku. Kooli aastapäevaks koostasime almanahhi, meie kooli väärtuste raamatu.
Käesoleva õppeaasta peamine eesmärk on õpilast väärtustav kool, kooli väärtustav õpilane.
Selle lausega mõtleme seda, et meie kooli õpilane on:
– õppeprotsessis aktiivne osaleja
– keskkonnateadlik ja loodussõbralik kodanik
– teadlik kultuuripärandi kandja
– loov ning algatus- ja vastutusvõimeline
– hoolib oma tervisest, tunneb rõõmu liikumisest
Artikkel toetub TÜ Eetikakeskuse materjalidele: Tartu Ülikooli eetikaveeb http://www.eetika.ee/et/286171
i
PIRET SIIVELT, Tabivere gümnaasiumi direktor