Terviseprobleemiga tasub helistada telefonile 1220

Kui perearstid on oma tööpäeva lõpetanud, kuid mõne terviseprobleemi puhul oleks vaja asjatundlikku nõu, aitab hädast välja perearsti nõuandetelefon 1220. 

Helistaja isikut ei tuvastata ning helistada ja nõu küsida võivad ka ravikindlustuseta inimesed. Telefonilt 1220 saab nõu lihtsamate terviseprobleemide korral, juhiseid esmaseks abiks ning vajadusel ka infot tervishoiu korraldust puudutavates küsimustes.

Meditsiinilist nõu saab ööpäev läbi nii eesti kui vene keeles, ka riiklikel pühadel ja nädalavahetustel.

Helistamine võib olla abiks ka siis, kui viibitakse mõnes teises maakonnas, välismaal või vajatakse konsultatsiooni oma lapse või lähedase tervise asjus.

Enne perearsti nõuandetelefonile helistamist on hea meelde tuletada, milliseid ravimeid pidevalt võetakse, hea oleks ka oma vererõhk või palavik ära mõõta. Siis saab nõustaja abivajaja tervislikust seisundist selgema pildi ning oskab paremini soovitusi anda.

Perearsti nõuandetelefon aitab hinnata tervise seisukorra kriitilisust ja annab tegutsemisjuhised esmaseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks.

Perearsti nõuandetelefon ei asenda perearsti visiiti. Tõsisemate terviseprobleemide korral informeeritakse helistajat siiski vajadusest registreeruda oma perearsti vastuvõtule, pöörduda haigla valvetuppa või suunatakse kriitiline kõne kohe edasi kiirabisse.

Lauatelefonilt helistades on riigisiseste kõnede puhul numbrile 1220 helistajale esimesed viis minutit tasuta, edasi kehtib kohaliku kõne hind. Mobiiltelefonilt helistades kehtib kõneteenusnumbrile helistamise hind (ligikaudu 0,22 eurot minut).

Abivajajad pöörduvad sageli hädaabinumbrile 112 terviseprobleemiga, mis tegelikult ei vaja kiiret ja elupäästvat sekkumist.

Kui tekib kahtlus, kas valida 112, minna haigla valvetuppa või valida 1220, võiks valida viimase ning koos nõustajaga otsustada, mida oleks konkreetse terviseprobleemi korral kõige otstarbekam ette võtta.

Kui helistatakse numbrile 1220 ja kõne käigus selgub, et patsiendi tervislik seisund vajab vältimatut arstiabi, suunatakse kõne kohe edasi häirekeskuse numbrile 112 kiirabi väljasaatmiseks.

Numbrile 112 peaks helistama eelkõige siis, kui terviseprobleem või õnnetusjuhtum võiks vajada kiirabi väljakutset.

i

ANU VALLI, Haigekassa Tartu osakonna klienditeeninduse büroo juhataja

blog comments powered by Disqus