Tallinna-Tartu maanteel käib taastusremont

Praegu on Tallinna-Tartu maanteel Jõgeva maakonna piires käimas taastusremonditööd. Neljapäeval olid remonditööd käsil Neanurmes, Puurmani lähedal on töödega juba ühele poole saadud.

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul kasutatakse teekatte taastusremondil kolme erinevat tehnoloogiat: novaflex, remix ja ülekate. 

Taastusremont peab lõppema augustis

Remixi tehnoloogiat võib teisisõnu nimetada teekatte taassegamiseks. Teekate kuumutatakse 3,3-3,8 meetri laiuselt, freesitakse kuumalt lahti, lisatakse kuum segu ja laotatakse uuesti maha. See tehnoloogia on mõeldud eelkõige roobaste likvideerimiseks.

Novaflexi tehnoloogia on lihtsamas keeles kuumtasandamine koos ülekattega. Selle tehnoloogia kasutamisel teekate kuumutatakse, freesitakse kuumalt, laotatakse freesitud asfaltbetoonist kiht teele tagasi ning selle peale laotatakse uus kulumiskiht. Seda tehnoloogiat kasutatakse Lõuna regiooni teedel tänavu esimest korda.

Töötsoonides piiratakse kiirust teekatte uuendamise või paigaldamise ajal kuni 30 kilomeetrini tunnis. Teekatte remonditöid teevad TREV-2 Grupp ja Lemminkäinen Eesti AS. Teekatte taastusremondi tööd peavad olema valmis augusti lõpuks. Ulatuslikumate liikluspiirangute täpsem ajastus selgub teostatavate tööde käigus. Töövõtja huvi on teha taastusremont ära võimalikult lühikese aja vältel, sest tehnika nende tööde teostamiseks renditakse Soomest. Ilmaolud võivad mõnevõrra remonditööde aega pikendada. Teekatte taastusremondi tööd Tallinna-Tartu maanteel Jõgeva maakonna piires lähevad maksma 2,5 miljonit eurot. 

2+1 möödasõidualade ehitamine niipea ei alga

Praegu koostatakse aktiivselt Tallinna-Tartu maantee Põltsamaa-Tartu vahelisele teelõigule 2+1 eskiisprojekti. Eskiisprojekti tellimise eesmärgiks on leida Põltsamaa-Tartu trassil need teelõigud, kus on võimalik teed laiendada ja ehitada sinna lisaks olemasolevale teele eraldi sõidurada möödasõidu jaoks. Septembrisse on kavandatud eskiisprojekti avalik tutvustamine iga teelõigu piires asuvate kohalike omavalitsuste elanikele. Möödasõidualad on plaanitud erineva pikkusega, sest iga möödasõiduala pikkus oleneb teest, asustusest ja looduslikest iseärasustest. Minimaalne möödasõiduala pikkus on 1,2 kilomeetrit.

Ehitustööde algus 2015. aastal ei ole realistlik, sest esmalt on tarvis otsustada, kui suures kogupikkuses EL-i järgmise finantsperioodi investeeringute kava raames möödasõidu alasid rajatakse. Seejärel tuleb koostada tehnilised projektid ning osta juurde tee laiendamiseks vajalikku maad.

Praegu on Tallinna-Tartu maantee Põltsamaa-Tartu vahelisel trassil teatavasti ainsaks “pudelikaelaks” Neanurme asulat läbiv teelõik. Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juhi Janar Taali sõnul ei ole lähiaastatele kavandatud maantee ümber ehitamist nii, et see enam Neanurme asulat ei läbiks. 

Remonditavad lõigud

*Puurmani-Siniküla kilomeetritel 149,5-156,9 kokku 7,4 kilomeetrit

*Pauastvere-Puurmani kilomeetritel 128,2-135 kokku 6,8 kilomeetrit

*Kilomeetritel 135,6-146,8 kokku 11,2 kilomeetrit

*Teelõigul 135-135,6 tehakse täielik ülekate

*Novaflexi tehnoloogiat kasutatakse kilomeetrisel teelõigul Pauastverest kuni Põltsamaa linna sissesõiduni

*Samuti teelõigul Järvamaa piirist kuni Põltsamaa jõe sillani kilomeetritel 114,5-123,8 kokku 9,3 kilomeetrit

Allikas: Maanteeamet

i

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus