Teispäeval andsid Sirli Põldmaa Põltsamaa Selverist ja Kaire Hõim Jõgeva Selverist Jõgeva Haigla juhatajale Peep Põdderile üle Selveri heategevusprojekti “Koos on kergem” raames kogutud annetuse ‒ 4150 eurot.
Et heategevuskampaania on suunatud just laste ravi toetamisele, kasutab Jõgeva haigla annetust rahastamaks imikute ujutamiseks mõeldud liblikvanni ostu ja paigaldamist.
Jõgeva haigla plaanib vanni esialgu paigutada taastusravi ruumidesse, kus praegugi on olemas võimalus täiskasvanute vesivõimlemiseks. Praeguses täiskasvanutebasseinis imiku ujutamiseks peaks täiskasvanu koos lapsega vees olema, aga tänapäeval ei kasutata enam imikute ujutamiseks klooriga puhastatud vett. Samuti vajavad täiskasvanud patsiendiki vesiravi. Haigla ehitamise aegu sai küll valmis ka lastebassein, aga see on ammu amortiseerunud ega sobi kasutamiseks. Ümberehitamine oleks küll tehtav, kuid tänapäevaseid võimalusi see siiski pakkuda ei suudaks. Kuna soetatava vanni maht on väga suur, 400-500 liitrit, vajab see vee kiiremaks vannilaskmiseks ja vanni tühjendamiseks uut, ümberehitatud, veetorustikku ja kanalisatsiooni. Seega tuleb haiglal nagunii oma eelarvest raha leida, kuid abiks on annetus siiski.
Praeguste kavade järgi pääsevad imikud uude vanni sulistama alates oktoobrist. Ujutamine on eriti oluline puusahäiretega väikelastele, kasulik paljude haiguste taastusravis ja loomulikult ka niisama arendav.
Jõgeva haigla on teinud Selveriga koostööd juba seitse aastat. Selveri heategevuskampaaniad on orienteeritud laste ravile ja kuigi Jõgeva haiglas praegu laste voodikohti pole, on võimekus laste abistamiseks nii aparatuuri kui personali poole pealt siiski olemas. Haiglas töötab kolm pediaatri ettevalmistusega arsti. Neist doktor Vilve Vend teebki pediaatri tööd. Selveri abiga muretsetud vahendid on sellised, mida ikka eelkõige laste ravis vaja läheb. Seni on toetatud mandlioperatsioonide tegemiseks vajaliku varustuse ostu, pediaatri kabineti remonti ja mitmesuguste füsioteraapia-aparaatide soetamist.
“Koos on kergemˮ heategevusprojekt hõlmas perioodi 1. novembrist 2. jaanuarini. Kliendid said head teha iga ostuga ning annetuskasti raha jätmisega. Olulise panuse andsid kampaaniapartnerid Kalev mesikäpa toodetega, Prike Vitteli veega ja Svensky Sensodyne hambapastaga ja Tartu Mill oma toodetega.
ANDRA KIRNA