Kiiruisutamise MM-võistlustel ühisstardiga sõidus kümnenda koha saanud Saskia Alusalu näitas head kiirust ka nädal hiljem Saksamaal Inzellis peetud rahvusvahelistel võistlustel. Uus Eesti rekord sündis 1000 meetris ning ka kahel päeval läbitud 500 meetri distantside kogusummas.
Sel hooajal oli 20-aastane Alusalu 1000 meetri distantsi aja peale sõitnud vaid kahel korral, seejuures oli ta jaanuari algul jäänud vaid sajandiku kaugusele mullu märtsi algul Inzellis püstitatud Eesti rekordist 1.22,91. Kolmas start tõi aga õnnestumise: rekord paranes korraga lausa 89 sajandiku võrra.
Mulluse rekordigraafikuga võrreldes alustas Saskia Alusalu laupäeval seejuures isegi aeglasemalt. Kui Saksamaa lahtiste meistrivõistluste ajal läbis Alusalu esimesed 200 meetrit ajaga 20,15, siis nüüd mõõdeti talle 14 sajandiku võrra nõrgem vaheaeg. Seejärel aga tempo tõusis ning ajaga 50,40 600 meetri vaheajapunkti läbinud Alusalu edestas toonast graafikut juba 0,67 sekundiga. Ka viimase ringi suutis Alusalu eelmise aastaga võrreldes kiiremini läbida ning suurendas edumaad veel 22 sajandiku võrra. Lõpuaeg 1.22,02 andis Saskia Alusalule Inzellis kolmanda koha, esikoha sai 1.21,81-ga poolatar Aleksandra Goss.
Mõlemal võistluspäeval tegi Saskia Alusalu kaasa 500 meetri distantsil, kahe sõidu koondaeg 85,74 sekundit on samuti uus Eesti rekord. Laupäeval sai ta välisrajalt startides lõppajaks 42,72, mis jääb selle distantsi Eesti rekordile alla 34 sajandikuga. Pühapäeval alustas Alusalu siserajalt ning lõpetas 43,02-ga.
Rekordivõimalus oli õhus ka pühapäeval kavas olnud 1500 meetri distantsil. Veel 400 meetrit enne finišit Eesti rekordi (2.04,28) graafikut edestanud Alusalu viimane ring oli siiski loodetust ligi sekundi võrra aeglasem ning lõpujoonel märgiti tema ajaks 2.05,14.
“1500 meetrit ei läinud nii hästi, kui oleksin tahtnud, eesmärgiks oli sõita alla 2.05,” kirjutas Alusalu pühapäeval oma Facebook’i kontol, lisades, et teist võistluspäeva segas ka väike vigastus. “Vigastasin eile natuke vasaku jala puusa painutajalihast, see tegi tänase startimise valusaks ja keeruliseks.”
MATI ALEV