Saaremaa ralli võitsid Egon Kaur ja Annika Arnek

9. ja 10. oktoobril Lääne- ja Kesk-Saaremaa kruusateedel sõidetud Saaremaa rallil saavutasid võidu Egon Kaur ja Jõgevalt pärit Annika Arnek.


Esimesel päeval tuli Egon Kauril ja Annika Arnekil võidelda tolmuga, mis oli nii paks, et nähtavus oli pea olematu. “Startisime minutiste vahedega ja tolm ei jõudnud ära kaduda. Sõitsime laustolmus, väga vähe oli näha,” rääkis Annika Arnek. Olenemata eessõitjate keerutatud tolmupilvedest, said Kaur ja Arnek esimese päeva avakatsel kirja kiireima aja. “Teisel katsel oli tolm nii jube, et sõitsime aeglasemalt, seal kaotasime aega,” märkis Annika. Teise rallipäeva jäi veel seitse kiiruskatset.

Pingeline võidusõit ajaga

Teisel päeval hakkas Kauri ja Arneki ekipaaž kohaarvestuses tõusma. Lisaks eelmise päeva võidule, nopiti veel neljas katses ralli kiireim aeg. Kümnest katsest said Kaur ja Arnek kahe päevaga kokku viis katsevõitu. Kuid päev ei möödunud siiski ootamatusteta.

“Teisel päeval suutsime auto ära lõhkuda. Seitsmendal katsel sõitsime auto tagumise otsaga kivisse ja hüdropump läks katki,” rääkis Annika. Tehnilisest probleemist olenemata said Kaur ja Arnek kirja katsevõidu. Annika sõnul käitub hüdropumbata auto ettearvamatult. “Olime peaaegu igas kurvis risti ning mõtlesime, et kas tõesti nii peabki olema. Katse lõpus lülitas Egon pumba välja,” kirjeldas Annika rajal tekkinud probleeme. Pärast seda oli rallisõitjatel ees 23 kilomeetri pikkune katse, millele mindi rahulikumalt ega võetud ülemäärseid riske.

Hoolduses oli palju tegemist – kõigepealt pidid mehhaanikud leidma kiiresti uue pumba. Tehnikud nägid tublisti vaeva, et auto korda teha. “Kolm minutit enne starti istusime autos ja lugesime sekundeid, kas jõuame või mitte. Autol olid veel rattad ja põhjakaitsed alt ära,” rääkis Annika pingelisest olukorrast enne kiiruskatsele minekut.

Iga hilinenud minuti eest saab kümme trahvisekundit, mis on rallil otsustava tähtsusega. Mehhaanikud jõudsid auto sõidukorda täpselt nii, et Kaur ja Arnek said oma minutil välja sõita. “Imeline töö mehhaanikutelt,” lausus Annika.

Otsustav eelviimane katse

Saaremaa rallil kindlustasid Kaur ja Arnek võidu üheksandal katsel. Rainer Ausiga käis võitlus ning Egon Kaur otsustas katsel minna täispangale. Tegemist oli võistlejatele uue rajaga, mida viimastel aastatel ei olnud rallil sõidetud. “Egon nägi selles võimalust ennast tõestada. Uuel rajal sõites tuleb usaldada kirja pandud legendi. Läksime selle peale välja ja andsime endast kõik,” rääkis Annika, kuidas nad said võitu uue raja hirmust. Kui otsustav võit oli saadud, mindi viimasele kiiruskatsele ülemääraste riskideta.

Kauri ja Arneki jaoks on Saaremaa ralli võit olulise tähendusega. “See on üks raskemaid rallisid. Iga sõitja ja kaardilugeja ihkab seda võitu.”

Tänavu oli Annika Saaremaa rallil neljandat korda. 2012. aastal sõideti ralli koos Alar Tatrikuga kindla peale lõpuni. 2013. ja 2014. aastal tuli võistlus katkestada.

Hooaja kokkuvõttes saavutasid Kaur ja Arnek kolmanda koha. Võisteldi kuuel autoralli etapil, millest läks arvesse kolm. Ülejäänud kordadel tuli võidusõit tehniliste rikete pärast katkestada. Võru talverallil saavutati oma klassis kolmas ning absoluutarvestuses viies koht. Nii Saaremaal kui Tallinna rallil said Kaur ja Arnek nii oma kui absoluutarvestuses üldvõidu.  Sarma (Läti), Harju ning Tartu rallil tuli võistlus katkestada. Lisaks rallidel osaleti Võrumaa rallisprindil, kus saavutati absoluutarvestuses üldvõit.

Uus rallihooaeg algab jaanuarist, kuid praegu pole veel täpsed graafikud paigas. Annika sõnul kavatseb ta rallisõiduga jätkata. “See on haigus, millest lahti ei saa,” muigas ta.

Saaremaa ralli

*Saarema rallil startis 146 võistluspaari kaheksast riigist. 

*Katkestas 49 võistluspaari.

*Kokku läbisid sõitjad kümme kiiruskatset, kogupikkusega 111,45 km.

*Absoluutarvestuses teisena lõpetasid Rainer Aus – Simo Koskinen, kes kaotasid võitjatele 18,3 sekundiga.

*Avapäeval võitjana lõpetanud ja tänavused absoluutarvestuses ja N4 klassis meistritiitlid võitnud Siim Plangi – Marek Sarapuu lõpetasid võistluse kolmandana, kaotust Kaur – Arnekile 29,8 sekundiga.

*Kaur ja Arnek sõidavad Mitsubishi Lancer Evo IX. 

*Annika on olnud kaardilugeja neil aastat ning sõitnud koos Alar Tatriku, Sander Sinioru ja viimasel hooajal Egon Kauriga.

*Annika töötab Jõgeva linnavalitsuses sotsiaalspetsialistina.

MARGE TASUR

blog comments powered by Disqus