Reis Saaremaale avardas meie silmaringi

Puurmani mõisakooli 5. ja 6. klass osalesid mai lõpus projektis “Loodusringi looduslaager Saaremaal”. Reis kestis kaks päeva ja avardas meie silmaringi tublisti.

Saaremaal oli meie esimeseks peatuspaigaks Loona mõis. Seal sõime lõunat ja kuulasime saare tekkelugu. Õhtune seitsmekilomeetrine matk viis meid Harilaiu poolsaarele. Minnes kõndisime mööda mereranda, kus giid Anni rääkis väga huvitavalt rannaäärsetest taimedest ja kivimitest. Poolsaare tippu jõudnud, nägime viltu vajunud majakat, mis ei ole tänu loodusjõududele siiski igal aastaajal viltu. Tagasiteel matkasime läbi vaikse männimetsa, kus kuulsime esimest korda, kuidas männikäbid kuuma käes praksuvad.

Öö veetsime RMK Mustjala loodusmajas. Olime matkast küll väsinud, aga pärast õhtusööki olime jälle virged. Tore oli õues kulli ja luurekat mängida.

Järgmisel hommikul ärkasime varakult. Ees ootas põnev päev. Kohtusime giidiga Salme kooli juures, kus alles hiljaaegu kaevati välja kaks viikingite laeva. Giidi juttu oli põnev kuulata.

Edasine ringreis viis meid Sõrve poolsaarele. Ronisime kõrgeima Saaremaa “mäe” otsa, kus asus Aivar Pohlaku ehitatud pink ja kiik. Poistele pakkus suurt huvi Stebeli rannakaitsepatarei. Nüüdseks on suur maa-alune hoone vett täis. Matkasime poolsaarel suure tuulega Sõrve sääre tippu. Enne Saaremaalt lahkumist grillisime vorste, kiikusime külakiigel ning jalutasime Kaali kraatri juures.

Reis oli väga huvitav ja õpetlik. Täname õpetaja Reelika Rohtlat projektikirjutamise eest ja loodame, et selliseid reise tuleb veel.