Rehvid pakuvad taas kõneainet

Autorehvide teema on kõige aktuaalsem kaks korda aastas – kevadel ja sügisel, pärast talve ja enne talve. Kuid nendega tuleb tegelda ka muul ajal, sest rehvide utiliseerimine käib kindlate reeglite järgi.


Epler&Lorenz korraldab jäätmete kogumist Jõgeva linna jäätmekogumisplatsil Toominga tn 3. Ettevõtte juhataja Janis Lorenz selgitas, miks nemad vanu rehve vastu võtta ei saa.

„Tegemist on vana lepinguga Jõgeva linna ja Rehviliidu vahel. Rehviliit on sellealase tegevuse lõpetanud ja uus firma MTÜ Rehviringlus ei ole nõus Jõgeval kogumist alustama, kuni eelmise firma kogutud rehvid platsil alles on,” nentis Lorenz.

Korraga kaheksa rehvi

MTÜ Rehviringlus juhatuse liige Aarne Solvak rääkis omalt poolt: „Jõgevamaal võtame rehve vastu Põltsamaa jäätmejaamas ja Mustvees, OÜ-s Revan, aadressil Kastani 27. Meil on muidugi sellekohane leping ka Jõgeva linnaga, kuid viimati olid sealsel kogumisplatsil Rehviliidu kogutud vanad rehvid alles ja meie nende utiliseerimist enda peale ei võta.”

Eraisik saab rehvid ära anda tasuta, toojalt võetakse vastu kuni kaheksa rehvi aastas. Kuusakoski näiteks isegi registreerib eraisikutest rehvitoojad.

„Meil ei jää ka muud üle, sest kuigi rehvide ümbertöötlemise eest makstakse meie seaduste järgi maaletoomisel, on selle juures üks erand. Maksu ei võeta automüüjatelt ja vana rehvi eest peab maksma autolammutaja, kes seda loomulikult eriti teha ei taha. Veoautode, busside ja traktorite maaletoojad juba maksavad rehvide utiliseerimise eest ja me eeldame, et järgmise jäätmeseaduse muudatusega hakkavad maksma ka sõiduautode maaletoojad.

Praegu veetakse rehvid taaskasutuseks Eestis välja, Leetu purustamiseks, või purustatakse Eestis ja veetakse Lätti tsemenditehasesse,” rääkis Solvak.

Rehvivahetus kogub hoogu

Kevadilmad toovad aga järjekorrad rehvivahetuspunktidesse. Nagu mitmel pool mujalgi, nii toimub vilgas rehvivahetus praegu ka Põltsamaal osaühingu Avovil töökojas. OÜ Avovil juhataja Avo Villmanni sõnul algas aktiivne rehvide vahetamine möödunud laupäevast alates.

„Kui ei ole tegemist suurte autodega, jõuab tunni ajaga vahetada kahe auto rehvid. Päeva jooksul jõutakse vahetada umbes 15 sõiduki rehvid.”

Villmann tõdes, et kui tavaliselt on sügisene rehvivahetus väga pingeline hooajalise töö kõrghetk, siis seekord tekkis samasugune olukord ka kevadel, sest talv venis üsna pikaks ja sõiduolud muutusid üsna äkiliselt. Varasematel aastatel on kevadine rehvivahetus Avovilis oluliselt rahulikumalt kulgenud. Rehvivahetuse meeskonna jaoks on tööpäevad tavalisest natuke pikemad, kuid üle kella kuue, poole seitsme ei ole siiski tööd tehtud. Rehve vahetama tulijate seas on ka niisuguseid sõidukiomanikke, kes peavad oma autole uued rehvid ostma, aga neid ei ole siiski kuigi palju.

Avo Villmanni sõnul müüakse seda kaupa interneti vahendusel  üsna soodsalt ja selliste pakkujatega nemad ei konkureeri. „Kui osta sellised uued rehvid, mis Avovili laos hetkel olemas on, saaks need üsna soodsa hinnaga. Tellides hind enam nii soodne ei ole. Neilt, kes Avovililt uued rehvid ostavad, võetakse vastu ka vanad rehvid, see on müüja kohustus,“ märkis Villmann.

Ettevõtte töökojahoones on kaks garaažiboksi, millest ühes tegeletakse hetkel ainult rehvivahetusega. Avo Villmanni sõnul pole võimalik päris täpselt ette planeerida, millal rehve vahetama tullakse, seetõttu tuleb oma tööd lihtsalt operatiivselt ümber korraldada.

ANDRA KIRNA

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus