Pitsad on Jõgeva toitlustuskonkurentsis vapralt vastu pidanud

Aasta Jõgeva kesklinnas tegutsenud toitlustusettevõte  Pappa Pizza & Cafe on kohalikus toitlustusfirmade  konkurentsis edukalt püsima jäänud.  Pitsade ja muudegi roogade sööjaid jätkub, nüüd pakutakse lõuna ajal ka suppi ja praadi, kusjuures vähemalt supp on üks odavamaid Jõgeval.  

Pappa Pizza &  Cafe avas Jõgeva kesklinnas uksed möödunud aasta oktoobris. “Algul muretsesime ikka, et kuidas meie tooted vastu võetakse.  Nüüd on selgunud, et ettevõtlusidee ja investeeringud on end igati õigustanud. Kindel klientuur on olemas ning suureneb,” ütles pitsakohviku üks perenaisi Meeri Eiber.

“Suureks üllatuseks oli tunnustus Jõgeva linnavalitsuse korraldatud  konkursil Aasta tegu 2011, kus märkimisväärselt palju inimesi meie kohviku avamist esile tõstsid. Oleme senini tänulikud neile, kes meile sellist lugupidamist avaldasid. Usume, et  meiega on rahule jäänud  ka Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, kust saime ettevõtluse käivitamiseks toetust,” ütles ta. 

Kaubamärk kirjutab reeglid ette

Meeri Eiber märkis, et kaubamärk Pappa Pizza kuulub Eestis ühele inimesele, kuid erinevates paikades valmistavad pitsasid erinevad firmad.

“Kaubamärk annab ette ka rohkesti reegleid nii menüü,  hinnakirja kui muudegi asjade osas, mida meie järgima peame. Päevapitsade valmistamisel saame endale lubada ka veidi omaloomingut, samuti päevapraadide ja suppide tegemisel. Selles suhtes oleme küsinud ka klientide arvamusi.

Külastajate maitsed on erinevad. Mõni, kes pitsasid vähem söönud, on ära proovinud kõik variandid. Mehed eelistavad sageli teravama maitsega pitsasid. Väga sageli eelistatakse ka fantaasiapitsat, kus on võimalik nelja komponenti ise valida,” rääkis Meeri Eiber. 

Tellitakse ka koju ja töökohta

Ettevõtluse arendamisel on Meerile koostööpartneriks Reet Kobar. Pitsasid  valmistavad Aita Joala ja Kersti Rätsep. Kokku töötab  Pappa Pizza & Cafes  viis inimest.

Meeri Eiberi sõnul ajendas pitsakohvikut avama ka veendumus, et Jõgeval on veel vaja ühte  söögikohta.

“Eriti palju kliente on osa saanud oktoobris ellu kutsutud kampaaniast, kus saab osta suure pitsa väikese pitsa hinnaga.  Üsna populaarseks on saanud ka pitsade tellimine koju või  töökohtadesse,” märkis ta.

Et ettevõtlusega põhjalikumalt tegelda ja klientidega tihedamini suhelda, kolis Meeri Eiber Jõgevale elama ja nüüd laekuvad tema maksud siinsesse eelarvesse.

“Püüan ka ise võimalikult sageli erinevaid toitlustusettevõtteid külastada,” ütles ta.   

Uued tegijad mõjuvad hästi

Pappa Pizza & Cafe kõrval Kesk-Eesti Ärikeskuses tegutseva kohviku Panther juhataja Toomas Kokk lausus, et toitlustusettevõtjad peavad Jõgeval arvestama küllaltki ühesuuruse klientuuriga. “Uued tegijad mõjuvad aga kahtlemata hästi konkurentsile.  Meiegi oleme hakanud viimasel ajal pakkuma mitmeid uusi suupisteid,näiteks suitsupeekonipirukaid, mis  on võitnud kiiresti külastajate poolehoiu,” lisas ta. 

Pitsakohvik on end õigustanud

Hiljuti taasavatud kohvik-söökla Looming juhataja Tõnu Jalakas kinnitas, et pitsa on kindlasti vajalik toit. “Pitsakohvik on end Jõgeval  igati õigustanud. Mida rohkem erinevaid toitlustusettevõtteid, seda tugevamaks ja mitmekülgsemaks muutub ka konkurents,” märkis Jalakas.

i

JAAN LUKAS

blog comments powered by Disqus