Peipsi sibul peab kaubamärgina tunnustust leidma

Riigikogu Peipsiveere toetusgrupp tutvus sealsete valdade eluoluga. Põhjalikumalt jälgiti piirkonna turismiteenuste pakkujaid ühendava MTÜ Sibulatee tegemisi.

Kolm aastat tagasi  loodud Alatskivi, Vara ja Peipsiääre valla turismiettevõtjaid ühendav MTÜ Sibulatee on abiks projektide koostamisel, vahendab informatsiooni ning turustab Peipsiveere piirkonda turismiobjektina.

Üheks nimetatud piirkonna kuulsamaks tooteks on kahtlemata sibul, mis kasvab Peipsi kaldal väga heas mullas ning mille kasvatamisel kasutatakse vaid looduslikku väetist.

Paraku on selle turustamisega suuri probleeme, sest Eesti turul domineerib odavam, kuid palju kehvem välismaine sibul. Kahjuks tuleb seegi, et turgudel ja kauplustes kasutatakse Peipsi sibula nimetust kurjasti: välismast sibulat müüakse kvaliteetse Peipsi sibula pähe.

Peipsiveere toetusgrupi ja sibulakasvatajate kohtumisel leiti, et Peipsi sibul kui kaubamärk peab saama tunnustatud, samuti tuleb leida võimalusi selle toote tutvustamiseks ja turustamiseks Eesti toidu kampaaniate käigus. Tihtilugu eksitatakse tarbijat, mis toob kahju nii tootjale kui tarbijale.

Kuna Peipsi sibul ei ole registreeritud kaubamärk, siis ei saa paraku seda kaitsta ka tavapäraste seadusandlike vahenditega. Peipsiveere eripära säilitamiseks ja sealse piirkonna arenguks on vaja rakendada kõiki võimalikke meetmeid.

Peipsiveere toetusgrupi külaskäigust võtsid osa veel Rein Aidma, Meelis Mälberg, Urmas Klaas, Margus Hanson, Igor Gräzin, Marika Tuus-Laul, Aivar Kokk, Jaan Õunapuu ja Kajar Lember.

i

TERJE TREI, riigikogu Peipsiveere toetusgrupi esimees

blog comments powered by Disqus