Päästjad said paate juurde

Jõgeva päästekomando sai uue, spetsiaalselt veepäästeks tehtud paadi, Põltsamaa ja Tabivere aga vanemad, varem kasutusel olnud kummipaadid.

Üle nelja meetri pikk ja ligemale kaks lai “Bombard Commando C4” on madala süvisega, spetsiaalselt veepäästetöödeks ehitatud paat. 15 hobujõulise mootoriga alusel on erivarustus veekogudel inimeste päästmiseks ja reostuste tõkestamiseks ning kannab seitset inimest.

“Tänavu oleme saanud kaks uut Bombard-tüüpi mootorpaati, millest ühe sai endale Jõgeva päästekomando. Paatidega varustasime ka Tabivere ja Põltsamaa komandod, nemad said varem Jõgeva ja Tartumaa Tõrvandi komandos kasutusel olnud päästepaadid. Pinnaltpäästevõimekuse arendamisel arvestamegi just ümbruskonna tingimustega ning kuna Jõgevamaal on palju veekogusid ja nendel juhtunud õnnetusi, siis varustuse jaotamisel me sellest lähtusimegi. Uue paadiga on kaasas ka pinnalpäästeülikonnad ja nöörikomplekt, mis võimaldavad teha päästetöid ka voolaval veel,” märkis Lõuna-Eesti Päästekeskuse päästetöödeteenistuse juhi asetäitja Riho Sõmermaa. Nüüd ongi Tõrvandi, Jõgeva ja Viljandi Lõuna-Eesti Päästekeskuses ühed suurema veepäästevõimekusega komandod.

“Päästepaatide olemasolu annab suuremate veeõnnetuste korral päästevõimekust juurde, nüüd saame veekogudel liikuda kaugemale ja ka pimedal ajal. Hiljuti läbisid väikelaevajuhi koolituse ja said juhitunnistuse päästjad Hannes Pagi ja Illar Schneider. Eeloleval talvel peaksid  päästepaadikoolitust saama kõik Jõgeva komando mehed.  Pinnaltpäästmise oskus on neil juba olemas, Põltsamaa ja Jõgeva komandodes ka pinnaltpääste erivarustus: lestad, maskid, kuivad ülikonnad, viskeliinid, päästerõngad ja -lauad ja muu vajalik,” nentis Jõgevamaa päästeosakonna juhataja Jüri Alandi. Mustvee komando on jäänud aga ilma paadita, Peipsil juhtunud õnnetuste korral on päästetööde tegemine piirivalve pädevuses. Tänavu on Jõgevamaa veekogudel juhtunud neli õnnetust, Eestis on uppumise läbi hukkunud 63 inimest.

iii

ARDI KIVIMETS

blog comments powered by Disqus