Jõgeva maavalitsuse majandusarengu osakonna juhataja Mati Jõgi ütles, et praegu tegelevad ühistranspordi probleemide korraldamisega maavalitsus, omavalitsused ning Jõgeva bussikeskus.
“Alates 2006. aasta 1. jaanuarist ei saa Jõgeva Bussikeskus kui eraettevõte enam ühistranspordi koordineerimisega tegelda. Uues olukorras tasuks kaaluda mõtet asutada ühistranspordi keskus, mille moodustaksid maavalitsus kui riigiasutus ja omavalitsused,” rääkis Jõgi.
Eestis on kaks ühistranspordi keskust juba moodustatud. Mati Jõgi märkis, et sellise keskuse moodustamine ei tähenda, et eraettevõte Jõgeva Bussikeskus peaks oma töö lõpetama. “Bussikeskusel tasuks mõelda, milliseid ülesandeid transpordimajanduses täitma hakata,” lausus majandusarengu osakonna juhataja.
Saare vallavanem Jüri Morozov avaldas arvamust, et ühistranspordi keskuse loomine Jõgevamaale on arutamist väärt idee.
Morozovi sõnul tuleks leida ka regionaalpoliitiline lahendus probleemile, mis tagaks maapiirkondade inimestele pideva võimaluse bussidega liigelda. “Seoses kütusehinna tõusuga peavad bussiettevõtted praeguste piletihindade korral mitme liini käigushoidmist ebaökonoomseks. Sellises olukorras sõidab mõnestki Saare valla külast buss Tartusse vaid kord või kaks nädalas. Hädavajalik oleks leida raha, mis annaks maainimestele võimaluse bussiteenuse igapäevaseks kasutamiseks,” ütles Morozov.
JAAN LUKAS