Noored tähistasid vabariigi sünnipäeva võrgupeoga

Laupäev 25. veebruar möödus paarikümnele noorele Jõgeva põhikoolis koos sõprade ja arvutimängudega. Võrgupeoga tähistati Eesti Vabariigi 99. sünnipäeva.

Sel aastal juba kolmandat korda toimunud LAN-party ehk võrgupidu meelitas Jõgeva põhikooli juba varasematest aastatest tuttavad mängusõbrad. Võrgupeo üks korraldajaid Martin Kalm selgitas, et eelnevatel kordadel on nad arvutimängude võistluse sidunud sõbrapäevaga, ent sel aastal langes valentinipäev nädala keskele ning järgmine sobiv nädalalõpp jäigi vabariigi sünnipäeva lähedale.

Esmapilgul tundub, et arvutimängudel ja riigi sünnipäeval pole midagi ühist. Samas tõdesid sündmuse eestvedajad Martin Kalm ja Hannes Saariste, et oluline on kokkutulemine ja koosolemine. Kui muidu mängitakse arvutimänge kodus oma arvutis ja suheldakse sõpradega virtuaalselt, siis võrgupeol saab mängida oma lemmikmängu, sõpradega suhelda ja arvutimängus vastasele ka päriselus silma vaadata. “Ühtsus liidab Eesti noori,” märkisid Martin ja Hannes. Martini kinnitusel soovivad nad võrgupeo siduda edaspidi ikka sõbrapäevaga, nii nagu kahel eelneval aastal.

Võrgupidu paisub

Martin Kalm, Hannes Saariste ja Lauri Leiten on seda meelt, et võrgupidu annab põhjuse Jõgeval kokku tulla. Nii Lauri kui Hannes õppivad Tartu ülikoolis infotehnoloogiat. Arvutite ja mängude maailm on poistele nii omane, et on igati loomulik, kui nad aitavad võrgupidu korralda.

Hannese sõnul on unistuseks Jõgeva võrgupidu sedavõrd arendada, et esikohale oleks välja panna vääriline auhind. See eeldab sponsorite leidmist ning suuremal hulgal osalejaid. Ta tõi näiteks, et ühe inimese kohta tuleb auhinnafondi umbes sada eurot arvestada. Pole mõtet osta autasuks keskklassi klaviatuuri, kui mängijatel on üldjuhul endal juba parem riistvara olemas. Martin tõi välja, et kolme aastaga on inimesed üha rohkem hakanud uurima, millal võistlus toimub. “Huvilisi jagub, tahame edaspidi kaasat rohkem osavõtjaid üle Eesti,” sõnas Martin ja tõi välja, et kolme aastaga on pidu üksjagu arenenud. Esmalt alustati põhikooli sündmusega, eelmisel aastal liitusid gümnasistid ja sel aastal ei olnud osalejatele ega pealtvaatajatele vanusepiiranguid. Mängijal tuli lihtsalt kaasa võtta oma arvuti ja netijuhe.

Võitlus hea ja kurja vahel

Tänavuse võrgupeo võitjate meeskonna liige Marek Reiman rääkis, et erinevalt teistest kaaslastest osales tema esimest korda. Poole mängu peal tunnistas poiss, et seis on hea ning mäng kerge. “Arvutimängud on mulle tuttavad, mängin iga päev paar tundi,” täpsustas ta.

Võrgupeol mängiti praegu Jõgeva noorte seas kõige populaarsemat mängu Counter-Strike: Global Offensive. “See läheb mängijatele peale,” kinnitas Martin. Hannese hinnangul on levinud mänguks ka League of Legends, aga Jõgeval nii palju selle mängijaid ei ole. Üldiselt käib mängus võitlus hea ja halva osapoole vahel. Kuigi virtuaalselt peavad võistlejad endale relvad valmima ning omavahel võitlema, ei mõjuta see Mareki kinnitusel reaalsest elu. “Inimestel võiks nii palju kainet mõistust olla, et mängul ja elul vahet teha,” sõnas ta.

Mareki jaoks on arvutimängud meelelahutus, kus saab sõpradega mängida ja suhelda. Noormehe kinnitusel jättis esimene võrgupidu päris hea mulje ning ta plaanib edaspidigi osaleda. Noormehe hinnangul võiks ainult võistlejaid rohkem olla, sest see lisaks mängu põnevust ja krutiks rohkem pinget.

MARGE TASUR

blog comments powered by Disqus