Asfaldi tootmiseks vajalik peenkillustik Mustvee-Torma teele tuleb Kaltsiidi karjäärist. Esimese proovipartii valmistas Siimustis tegutsev asfalditehas juba kolmapäeval, siis algas ka killustikuvedu.
“Tööd on vähemaks jäänud, sest tarbimine on vähenenud,” tõdes Kaltsiidi tegevjuht Raivo Lehiste. Tema hinnangul polnud eelmisel aastal veel vigagi, kuid talvel jäi vedu nende karjäärist soiku.
Lehiste sõnul ei tule ka järgmisel aastal teede ehituseks suunatud 1,6 miljardist kroonist midagi lähiümbrusse, sest tuleval aastal tehakse korda Kukruse lõik Tallinna-Narva maanteel ja ka Viitna ümbersõit, Väo-Maardu lõik ja Pärnu ümbersõit. Need on siinse karjääri jaoks väga kauged objektid. Tegevjuhi hinnangul võib loota sellele, et raha eraldatakse ka Tallinna-Tartu maantee remondiks ja kohaliku tähtsusega teedele. „Kui mõni objekt tuleb lähedale, siis saame konkureerida,” avaldas ta lootust.
Kui varem oli killustikupuudus, siis vedas ehitaja talvel selle oma objektile valmis. Nüüd on nii, et kulude kokkuhoiuks mingeid varusid ei tekitata, kõik läheb otse objektile. Järelikult võetakse killustikku selle võrra vähem. Ehitaja arvestab sellega, et killustikku jagub alati.
Otisaare karjääri võimsus on kasvanud ja killustiku kvaliteet paranenud, sest firma ostis uued sõelad, mis ei ummistu.
Lehiste hinnangul elavdaks meie majandust seegi, kui riik nii palju kokku ei hoiaks ja rohkem teedeehitust telliks.
“Kokkuhoid hakkab meile ükskord tõsiselt kätte maksma,” nentis ettevõtja. Tema hinnangul ei ole järgmisel aastal firmadel, kes seni alla omahinna on ehitanud, enam mingeid varusid ja nad lähevad pankrotti. Uuesti alustamine on aga väga raske.
HELVE LAASIK