MULLAVERE RAUDTEEVIADUKTI INFOLEHT: Mullavere raudteeviadukt valmib 2025. aasta kevadeks

Tapa-Tartu raudteeliini rekonstrueerimise käigus rajatakse mitmes kohas praeguse tee kõrvale täiesti uus trass. Käimas on nii olemasolevate raudteekõverate õgvendamine kui kapitaalremont.

Rongiga sõitja silmab mõneski kohas uut muldkeha, millele on maha pandud killustik ja esimesed rööpapaarid. Riigi tellitud uued elektrirongid jõuavad järjest Eestisse. Juba praegu testitakse esimest kolme Škoda rongi Tallinna- Keila vahel. Aasta pärast samal ajal tuhisevad kuus uut elektrirongi Tapa-Tartu vahel lõiguti kiirusega kuni 160 km/h.
Raudtee turvaliseks ületamiseks on vaja rajada Mullaveres üle terastee viadukt. Seda selleks, et tulevikus vältida suurel kiirusel liikuva rongi ja auto kohtumist ühel tasapinnal. Kõveruste õgvendamise käigus viiakse Jõgeva maakonnas Mullaveres senine ühetasandiline raudteega ristumine eritasandiliseks. See suurendab ohutust nii auto- kui rongijuhile. Vastavate töödega on Mullaveres algust tehtud.
Raudtee õgvenduse käigus viiakse Mullaveres rongiliiklus süvendisse. Raudtee turvaliseks ületamiseks tulebki rajada viadukt. Vana ristumiskoht raudteega asus samas tasapinnas ja oli varustatud fooridega. Riigitee ristumine ühel tasapinnal raudteega oli ohtlik. Liiklussagedus 2022. aastal oli siin 105 autot ööpäevas.
Mullavere raudteeviadukti tellija on Transpordiamet ja see rajatakse kahasse Eesti Raudteega. Tegemist on Euroopa Ühtekuuluvusfondist rahastatava projektiga. Viadukti rajamisega on igapäevaselt seotud 10 inimest. Objektile on väljastatud ehitusluba riigitee Mullavere-Visusti kilomeetril 1,48 maanteeviadukti ehitamiseks. Vana Mullavere raudteeületuskoht suleti 2024. aasta 27. juulist.
Praeguseks on objektil vundamentide rajamiseks kõik ettevalmistustööd tehtud ja
23. septembril algas vaivundamentide rajamine. Seejärel rajatakse postid ja kaldasambad. Viadukti tekiplaat valmib eeldatavasti novembri lõpuks, see on üle raudtee kulgeva viaduktiosa ehitamine.
Ilm on Mullaveres käimasolevaid ehitustöid tänavu soosinud ja suvi oli vaatamata mõningastele vihmaperioodidele väga hea. GRK loodab, et ilm soosib tööde tegemisi kuni nende lõppemiseni ja pikemaid pause objektil ette ei tule. Viadukti ehitustööde graafik on pingeline. Sõidutee rajamisega on igapäevaselt seotud 10 ühikut tehnikat. Siia kuuluvad kallurid, haagised, ekskavaatorid, buldooserid, greiderid ja pinnaserullid. Betoonrajatiste täielik nõuetekohane kivinemisperiood võtab viadukti ehitusel aega 28 päeva. Rongiliiklus Mullavere viadukti ehituse ajal ei ole reisijatele häiritud. Raudtee tõstetakse õgvendatud trassile ümber 2025. aastal.
Plaan on liiklus avada viaduktil kohalikele liiklejatele (sh kohalikud autod) 2024. aasta detsembris. Talvekuud ei võimalda viaduktil teha asfalteerimistöid ning see töö jääb 2025. aasta kevadesse. Pärast asfalteerimistööde lõpetamist avatakse viadukt liiklusele.
Viadukti kohal saab maanteeosa olema laiem ning see tagab suurema ohutuse. Ehitustööde käigus viiaksegi praegune samatasandiline ristmik eritasandiliseks. Autojuht ei pea tulevikus raudteed ületades enam kartma, et rong võib külje pealt sisse sõita. Suureneb kindlustunne ja ohutus nii raudteelastele kui kohalikele elanikele.

 

 

Üheavaline raudbetoonist lihttala sild:

Kõrgus: 7,3 meetrit raudteerööpalt.
Laius: 8 meetrit.
Sõiduradade arv: 2.
Sõidutee tõstetakse 4,5 meetrit praegusest kõrgemale, tagamaks raudtee nõutud kõrgusgabariidid.
Silla peakanduriteks on raudbetoonist monteeritavad talad, mille peale rajatakse raudbetoonist plaat.
Tööde teostaja: GRK Eesti.
Objekti maksumus: 900 000 eurot + km.

blog comments powered by Disqus