Milliseid hooldustöid pangad iga kuu teevad?

Kindlasti olete lugenud uudisnuppe, et mõni Eesti pank teavitab öistest elektrooniliste kanalite hooldustöödest ja sellest, kuidas need võivad häirida kaardimakseid või internetipanga tööd. Ent tavaliselt pole pangad täpsemalt lahti seletanud, mida need igakuised hooldustööd tähendavad ja miks need kliendile vajalikud on.

Väga-väga lihtsustatult öeldes on tegemist samasuguse  olukorraga nagu koduarvutisse uue programmi soetamisel:  pärast selle installeerimist tuleb arvutile restart teha ning seejärel kontrollida, kas kõik ikka töötab nii, nagu peab. Panga digikanalite hooldustööde puhul on tegemist sama asjaga tohutult suuremal skaalal – öö jooksul täiendatakse väga paljusid pangasüsteeme ja programme ning testitakse nende tööd.

Mida põnevat ja uut kliendid hooldustööde järel meie digikanalitest leiavad? Selleks võivad olla uued tooted ja teenused, olulised äriloogika- või disainimuudatused või  hoopis mõne staažika funktsionaalsuse pensionile saatmine.

Viimati tegime hooldustöid sel esmaspäeva ööl vastu teisipäeva. Mida need kaasa tõid?

*Ülekanded nii eraisiku kui ettevõtte krediitkaardikontolt

Lisaks krediitkaardiga maksmisele või selle kasutamisele sularahaautomaadis saab krediidikontol olevat vaba raha kasutada nüüd ka interneti- ja mobiilipangas maksete tegemiseks. Ülekannetele rakendub tavapärane pangaülekannete hinnakiri. Teenustasu võetakse pangakaardi teenindavalt arvelduskontolt makse sooritamise hetkel. Valides maksja kontoks krediitkaardikonto, tuletame seda kliendile enne makse sooritamist veel eraldi meelde.

*Eraisikute deebetkaardi PIN-kood internetipangas

Posti teel koju laekuva uue deebetkaardi PIN-koodi saamiseks on edaspidi kaks võimalust. Lisaks PINi postiga koju tellimisele, saab seda nüüd ka turvaliselt internetipangas vaadata. Tähtis on teada, et PIN-koodi saab kaardi aktiveerimise käigus vaadata kolm korda, juhul kui kaardi aktiveerimine jääb esimesel katsel lõpuni tegemata. Pärast kaardi aktiveerimist ei ole PIN-kood internetipangas enam nähtav.

*Eraisikute kindlustuslepingud koondväljavõttes

Koondväljavõte on ülevaade kliendi kontodest, kaartidest, investeeringutest, hoiustest, laenudest jm lepingutest pangas. Kui seni kajastusid seal kliendi elukindlustuslepingud, siis nüüd lisandusid ka kodu-, auto-, reisi- ja krediitkaardi kaskokindlustuse lepingud. Koondväljavõttes nähtavaid lepinguid saab hallata filtrite abil. Iga rea lõpus olev noolenupp avab täiendavad võimalused.

*Uus ärikliendi krediitkaart

Pakume äriklientidele uut kombineeritud tagasimaksevõimalusega krediitkaarti, millega saab interneti- ja mobiilipangas teha ka ülekandeid limiidikontolt.

*Deebetkaart ettevõttele postiga

Nüüd saavad ka ärikliendid oma deebetkaarte Eesti piires posti teel ettevõtte kontaktaadressile tellida.

MART SIILIVASK, Swedbanki pressiesindaja

blog comments powered by Disqus