Kaspar Lõhmus, autojuht
“Olukord on suhteliselt sant. Tean seda omast käest, sest olen ise ka autojuht. Linnades on pilt suhteliselt kole. Kõige hullem on Viljandis ja Tallinnas. Nendelt, kes sõita ei oska, tuleks juhtimisõigus ära võtta. Palju on neid, kes trügivad, ei lase mööda või keeravad ootamatult ette. Läksin kord Tallinna. Mööda sõitis mootorrattas, nokk õhus, ja läinud ta oligi. Kõige rohkem häirivadki ilmselt rullnokad. Olen kuulnud, et mõned ostavad endale load. Alles hiljuti kuskilt kuulsin sellest, ilmselt see skeem toimib siiani.”
Elika Joala, õpilane
“Tuleks vähem kihutada. Õnnetused tulevadki ju siis, kui sõita 160-ga. Liiklusmärke nad ilmselt ei tunne? Võib-olla on asi selles, et karistused on liiga väikesed. Enne ei võetud lubasid ära. Nüüd võetakse, hea seegi. Nendele, kes on purjus peaga vahele jäänud, ei tohikski lube tagasi anda. Tegelikult ma ei kujuta ettegi., ma olen ise selline korralik liikleja. Noored sõidavad rolleritega, endal pole lube ja liiklusreegleid ka ei tunne. Mina ikka üritan korralikult sõita.”
Juhan Sarv, pensionär
“Peaks rohkem trahvima. Ei aita siin praegu midagi. Saavad trahvi ja kihutavad edasi. Trahv tuleks siduda kuupalgaga. Astmelised trahvid hirmutaksid rohkem. Tuleks teha rohkem propagandat. Mõni võib-olla ei teagi, et ei tohi 110-ga sõita või et linnas on kohti, kus on lubatud ainult 30 km/h. Hiljuti üks tegi minu ees sellise kannapöörde. Sellised asjad ajavad vihale. Kord võtsin maantee ääres ühel mehel turjast kinni. Kolmekümne märk oli, lahtine killustik ja tema sõitis seal sajaga. Sain noomimise eest mõra aknaklaasi. Liikluskultuur on selline, et “Mina olen kõik!”. Rikkal pole see 3000 midagi maksta. Maksab ära ja ütleb, et tema aeg maksab palju rohkem. Noored ikka kihutavad rohkem, mul väimees sõidab vahel 140-ga, ise sõidan 90-ga. Võit on mingi 5-10 minutit. Asi on kinni elutempos. Ainult aeg loeb. Aeg on raha.”
Raigo Jõeleht, ehitaja
“Kaine peaga tuleks sõita. Eeskirjadest tuleks kinni pidada. Tõhusamalt kontrollida. Peaks rohkem kontrollima väikestel teedel ja metsa vahel. Kohtades, kus inimene seda oodata ei oska. Muidu sõidetaksegi seal 150-ga ja satutakse avariisse. See ei aita, kui inimene teab, et selles ja selles peatuses on alati politsei. Tean omast käest, et metsa vahel risti ette ei löö. Kui teaks, et patrulle on rohkem, siis võib-olla mõtleks ka enne. Nad ei tohi enam põõsas olla, nad võivad avalikult ka olla, kuid lihtsalt ootamatutes kohtades. Rullnokad sõidavad igal pool risti-rästi. Nolgid kihutavad rolleritega. Teoreetiliselt loetakse üle 45 km/h sõitvad rollerid mootorrattaks ja siis peavad load ka olema.”
Raiko Pärt, ehitaja
“Soomes on liikluskultuur ikka tunduvalt parem. Inimlikum on seal see asi. Ma ei usu, et trahvid aitavad. Midagi ei aita. Võtad load ära, sõidab ilma lubadeta edasi. Olukord on suhteliselt lootusetu. Vaja oleks mingit garantiid. Kaine autojuhi laenutus võiks olla.”
Tiiu Järv, pensionär
“Minu arvates võiks teha nii, nagu Indias ja idamaades on. Kõik jooned ja märgid ära võtta. Lehmad, autod, eeslid sõidavad kõik segamini. Siis ehk hakkaksid inimesed mõtlema. Kui tänaval on segamini rattad ja autod, lehmad ja eeslid ja kõik saavad hakkama ning midagi ei juhtu. Äkki toimiks ka siin. Siin ei aita praegu midagi. Rullnokad kihutavad. Kihutab, jääb vahele, maksab selle eest trahvi, naeratab ja teeb järgmine kord ikka samamoodi.”
BERIT-BÄRBEL REBANE