Läinud nädala reedel toimunud konverentsil tutvustas Orkla rahvusvaheliselt uuringufirmalt Ipsos tellitud uuringu tulemusi, millega selgitatakse välja inimeste hoiakud ja valikud seoses jätkusuutliku eluviisi ja tarbimisega.
Paraku pole inimeste käitumismustrid eriti muutunud: tehakse küll veidi keskkonnasõbralikumaid valikuid, aga siiski oleme põhja- ja lõunanaabritega võrreldes mitmeski teemas tagapool. Näiteks ei osta eestlased eriti täitepakendeid ja valivad kõige harvem keskkonnasõbralikke majapidamisvahendeid. Paraku on eestlased ka kõige vähem püüdlikumad toidukaupade äraviskamises. Ka taimsete toodete pole vaatavad eestlased vähem ning väiksemale lihatarbimisele ei mõelda.
Samas on eestlased väga varmad võitlema just metsade mahavõtmise vastu, samas ei usu paljud Eesti inimesed, et kliimakriis eksisteeriks.
Ühelt poolt saavad tootjad uuringust vajalikke teadmisi, kuidas suunata inimesi paremaid ja targemaid valikuid tegema, ent teisalt on uuringu tulemused väga kurvad. Sest kliimaküsimustest ning plastikpakenditest meie veekogudes on palju räägitud. Ja olgugi et me ei kannata prügi metsa all või pöörame kurja pilgu iga harvesteri poole, ei aita see meid eriti edasi. Sest iga plastpakend või ära visatud toit viib meid aina suurema kriisi poole. Eestlane küll usub, et on roheline, paraku näitab uuring ilmekalt, et tegelikult see nii ei ole. Seega tuleb aina enam pöörata tähelepanu sellele, et inimeste sammud muutuksid jätkusuutlikumaks.
16.02.2021
blog comments powered by Disqus