Tabivere vallas Maarja-Magdaleenas tegutseva osaühingu Lingalaid toodangust on kõige populaarsemad paadid. Peagi tuleb turule ka uut tüüpi veesõiduk.
OÜ Lingalaid tegevjuhi Vahur Poolaku sõnul tuleb tänavu kevadel turule uus paat, mis on eelmistest mudelitest üle kahe korra suurem. “Pikkust on sellel 5,3 ja laiust
Idee ja huvi tekkis aga juba enam kui kümmekond aastat tagasi ja ikka merel. “See tunne, mis inimest avaral veteväljal valdab, on ju nii kirjeldamatult hea, et rumal oleks seda teistega mitte jagada. Eks tookord sai muidugi ette kujutatud, et hakkame kohemaid ehitama 41-jalaseid purjejahte ja kiirkaatreid. Firma käivitamiseks tuli osta tootmishoone ja soetada kõikvõimalik tehnika. Hoolimata sellest, et meie tooted valmivad enamasti käsitööna, on nii sisenemiskulud sellesse ärisse kui ka igasuguse tootearenduse eesmärgil tehtavad investeeringud siiski võrdlemisi suured. Paat nagu mistahes muu klaasplastist kavandatav toode nõuab esmalt mudelit ja seejärel vormi. Väga head tooted sünnivad ainult väga headest mudelitest läbi väga heade vormide, mille valmistamine nõuab kvaliteetseid tooraineid ja ennekõike professionaalseid oskusi,” märkis ettevõtja.
Paadid lähevad ka Eestist kaugemale
Poolak ütles, et Lingalaidi toodetest tuntakse kõige enam huvi ikka paatide vastu, aga siin valmivad ka kõikvõimalikud muud klaasplastist “vidinad”. Nende toodete sortiment on lai – mida vaja, seda firma ka teeb. Põhimõtteliselt ollakse võimelised valmistama klaasplastist mida iganes.
“Meie ettevõtte jaoks on alati olnud samaväärselt fookuses toodangu kvaliteedi, järjepideva tootearenduse, suurepärase teeninduse ja töötajate arengu tagamine. Oleme sellesse strateegiasse palju panustanud ja seetõttu on meid saatnud ka pidev tellimuste hulga kasv ja eesmärgipärane areng. Siinkohal tuleb siiralt tänada kõiki meie seniseid kliente, kes on meie müügiedu pandiks. Teise kliendi soovitus on igale inimesele kordades veenvam argument kui mistahes reklaamikanal,” tunnistas mees.
Poolaku sõnul on Eesti turg paraku niivõrd väike, et kaubale ekspordikanalite leidmine on möödapääsmatu. “Meie toodangut jagub nii Eesti, Soome, Venemaale, Rootsi, Norra, Saksamaale kui kaugemalegi,” ütles ta.
Kõige tähtsam on turvalisus
Firma toodangust rääkides ütles Vahur Poolak, et paat LingaLaid249 oli algul üks esimesi omataoliste seas Eesti turul just oma väikeste mõõtmete tõttu.
“Hiljem lisandusid muidugi ka teiste tootjate sama tüüpi paadid, kuid LingaLaid249 tegi sedasorti aluste massilise valmistamise osas avalöögi. Eripäraks on loomulikult väga head püstuvusomadused ja lisaks uppumatus, mida kõigil nn alamõõdulistel julla-tüüpi paatidel pole. Asi nimelt selles, et alla
Töötajate arv suvel suurenemas
Firma Lingalaid meeskond koosneb praegu seitsmest inimesest. Eesootav suveaeg toob arvatavasti päevakorda ka uute töötajate palkamise.
Vahur Poolak rääkis, et enamik firma paadimeistrite senistest oskustest ja kogemustest on õpitud ja üle võetud teistelt, vanematelt väikelaevu tootvatelt ettevõtetelt ja nende meistritelt. “Aga eks mõned võtted on muidugi ka meie oma töökoja seinte vahel välja töötatud nii-öelda väikesed nipid. Praegu teeme oma töötajate kompetentsi tõstmiseks ja arendamiseks tihedat koostööd Väikelaevaehituse Kompetentsikeskuse, Kuressaare Ametikooli, Tallinna Tehnikaülikooli Kuressaare Kolledži ning Eesti Väikelaevaehituse Liiduga.”
Vahur Poolak kiitis ka Maarja-Magdaleenat kui head ettevõtluskeskkonda. “See on tasemel nii kogukonna kui kohaliku omavalitsuse poole pealt. Logistiliselt asub Maarja-Magdaleena meile sobivas paigas. Plaanime siin oma tootmist laiendada ja arendada nii palju, kui kohalikud ressursid seda vähegi võimaldavad,” kinnitas ta.
Maarja-Magdaleena paadimeistrid
*Osaühing Lingalaid tegutseb kuuendat aastat
*Firmas töötab seitse inimest
*Tuntum toode paat LingaLaid249
*Tänavu kevadel jõuab turule uus paat, mis on eelmistest mudelitest üle kahe korra suurem: pikkust on sellel 5,3 ja laiust
*Töötajate kompetentsi tõstmiseks ja arendamiseks tehakse koostööd Väikelaevaehituse Kompetentsikeskuse, Kuressaare Ametikooli, Tallinna Tehnikaülikooli Kuressaare Kolledži ning Eesti Väikelaevaehituse Liiduga
i
JAAN LUKAS