Nüüd on see siis ametlikult välja öeldud. Eesti Liinirongid AS (Elron) müügi- ja arendusjuhi Norbert Kaareste sõnul ei kattu Tallinna – Tartu reisirongiliikluse liinihuvid Jõgeva-Tartu väikepeatuste piirkonnas elavate inimeste huvidega. Eesti keelde tõlgituna tähendab see, et uued rongid on mõeldud kurseerima Tartu ja Tallinna vahet kiirrongidena ja iga posti juures enamik neist peatuma ei hakka.
Aga mille jaoks ehitati uued perroonid? Kas vaid sel põhjusel, et Euroopa Liidust antud raha tuli kuhugi lihtsalt betooni valada? Nüüd kena pimedatel õhtutel vaadata, kuidas need ooteplatvormid täistuledes säravad. Ehk pakub mõnele ka huvi jälgida, kui kiiresti uhke raudruun tema kodukülast mööda traavib…
Korra või paar ööpäeva jooksul teeb mõni neist ka peatuse, aga see sünnib kas enne kukke ja koitu või hilja õhtul, kui linna tööle käijatel ammu aeg kodus olla.
Seega, maainimesed, võtke teadmiseks, et teie jaoks need uued ilusad oranžid rongid mõeldud pole. Nendega tahab riik pakkuda konkurentsi bussiliiklusele ning napsata bussifirmade eest ära reisijaid sealt, kust neid veel võtta on.
Et kuidas teie tööle saate? See pole riigifirma asi! Üleüldse pole riigi asi see, et kusagil keskustest kaugemal veel mõni inimene elab. Katsuge ise hakkama saada ja ärge nurisege. Teie jaoks on maakonna bussiliinid, mille dotatsioone igal aastal samuti kärbitakse. Ja kui kohapeal tööd pole ning autoga mujale ametisse sõita on kallis… eks kolige siis minema! Tallinna ümber ju ometi rongid (veel) sõidavad… Ja kui sinna ei taha, siis minge Soome või Rootsi või kuhu iganes… Aga ärge nõudke siin mingeid “hommikul tööle ja õhtul koju” ronge.
26. november 2013