Alates tänasest saab Smart-IDd taotleda SEB Panga kontorites, mis tähendab, et nüüd väljastavad Eestis Smart-IDd kaks suurimat panka – SEB Pank ja Swedbank. Lähiajal alustavad Smart-ID kontoriväljastusega SEB Panga ja Swedbanki Läti ja Leedu esindused, teatas panga kommunikatsioonijuht.
Smart-ID taotlemiseks tuleb külastada SEB Panga esindust, kus teenindaja tuvastab kliendi isiku ning juhendab Smart-ID konto loomisel. Taotledes Smart-IDd pangakontoris peab klient avama oma nutiseadmes Smart-ID äpi, valima enda isiku tuvastamiseks SEB panga kaudu autentimise ja looma rakenduses PIN1 ja PIN2-koodid. Seejärel kuvatakse telefonis registreerimiskood, mille pangatöötaja koos kliendi andmetega Smart-ID taotlusele lisab. Kui prinditud taotlus on allkirjastatud, tuvastab kaks pangatöötajat kliendi isiku tema isikut tõendava dokumendi alusel. Ülejäänud sammud (kasutaja ja PIN-koodide kinnitamine) viiakse läbi kasutaja nutiseadmes.
SK ID Solutionsi lisateenuste ärijuhi Liisa Lukini sõnul on Smart-ID kontoriväljastus mõeldud neile, kes ei saa elektroonilisi meetodeid kasutada: “Smart-ID taotlemine pangakontoris on oluline ennekõike neile, kes mingil põhjusel ei saa või ei taha Smart-IDd taotleda ID-kaardi või Mobiil-IDga. Samas näiteks Lätis ja Leedus on ID-kaardi elektrooniline kasutamine nii vähe levinud, et seal saab pangakontoris taotlemine olema määrav võimalus Smart-ID saamiseks. Oluline on ka, et nii laialdane Smart-ID väljastus pangakontorites võimaldab elektroonilist kasutamist täiesti uuele sihtrühmale, kes enne ei ole saanud e-teenuseid kasutada. Seepärast on väga hea, et Smart-ID väljastamine pangaesindustes on levimas,” ütles Liisa Lukin.
“SEB eesmärk on toetada oma kliente uute autentimisvahendite kasutusele võtmisel. Smart-ID väljastus SEB pangakontorites tugevdab meie võimet korraldada oma klientide jaoks sujuvamat üleminekut koodikaartidelt uue põlvkonna autentimisvahenditele. Kuigi koodikaardid veel päriselt meie elust ei kao, piiratakse juba alates 2018. aastast oluliselt nende kasutamist internetipangas. Piltlikult palume me juba praegu oma klientidel kontrollida, kas neil on internetipanga kasutamiseks vaid üks võti, näiteks koodikaart, ja kui see on nii, oleks hea teha endale varuvõti, näiteks Smart-ID.
Täiendavalt Smart-ID väljastamisele pangakontoris korraldame alates 6. novembrist pea kõikides SEB kontorites diginädalaid, kus pakume abi kõigile oma klientidele uute digilahenduste kasutamisel,” kommenteeris uuendust omalt poolt SEB Äriarenduse divisjoni segmendijuht Triin Raudsepp.
Innovaatiline ja mugav Smart-ID toimib lihtsal põhimõttel: kasutaja laadib Google Playst või App Store’ist nutiseadmesse Smart-ID rakenduse ning tuvastab oma isiku elektrooniliselt, kasutades selleks Mobiil-IDd või ID-kaarti või minnes pangakontorisse. Nii nagu ID-kaardi ja Mobiil-ID jaoks, on ka Smart-ID kasutamiseks vaja PIN1 ja PIN2-koode, mille kasutaja loob samas rakenduses. Smart-ID abil saab kasutada mitmeid finants-, haridus-, telekommunikatsiooni-, energia- ja jaekaubandussektori e-teenuseid. Smart-ID kasutamine on tasuta. Rohkem infot: smart-id.com<https://www.smart-id.com/et/teenused/>.
Vooremaa