Kui tagatisnõuete karmistamine viib väikeste kütusefirmade sulgemiseni, tabab see kõige valusamalt Eesti põllumehi ja maapiirkondade elanikke, hoiatas riigikogu maaelukomisjoni esimees Aivar Kokk, teatas Eesti Kütuseliit.
Väikeste kütusefirmade esindajad kinnitasid pöördumises riigikogu liikmete poole, et menetluses olev Vedelkütuse seaduse muudatus kehtestab maksutagatise määrad, mis käivad enamikule ligi 130 Eestis tegutsevast kütusemüüjast üle jõu.
“Seaduse muudatuse eesmärk on suurendada kütuseturul ausat konkurentsi ja vähendada maksupettusi, samas võib see tekitada olukorra, kus osad väikesed kütusemüüjad ja kohalikud tanklad kaovad,” rõhutas Kokk. “See lööks kõige valusamalt Eesti põllumehi, aga ka kõige hinnatundlikumaid inimesi maakohtades.”
Koka kinnitusel oleks eelnõu seaduseks saamine üks järjekordne samm teel maaelu väljasuretamiseks. “Maksupettustega tuleb võidelda, aga me ei tohiks seada ettevõtjatele selliseid kohustusi ja koormusi, mis sunniks neid oma tegevuse lõpetama,” rõhutas maaelukomisjoni esimees.
Juba täna kehtivad väikestele ettevõtetele rängad tagatiskohustused, mis on sundinud paljusid kas kütusemüüki lõpetama või firma maha müüma. Nii on suurkontsernidele juba maha müüdud kodumaised tanklaketid Mokter, Hepa, Favora, Mahta Kütus jt. Viie aasta eest kütuseturul vohanud käibemaksupettused on tänaseks suuresti lõppenud ja kurjategijad ammu uutes sektorites; uued tagatisnõuded täidavad väikeste kütusemüüjate hinnangul vaid suurte kütusekontsernide soovi turg omavahel ära jagada.
Eesti Maksumaksjate Liit avaldas reedel toetust väikeste kütusemüüjate kriitikale seadusemuudatuse suhtes ning rõhutas, et riik ei tohi kasutada n-ö põletatud maa taktikat, kus justkui maksupettusega võitlemise nimel vabanetakse maksumaksjatest. Eesti väikesed kütusemüüjad teatasid täna enda huvide esindamiseks ka Eesti Kütuseliidu asutamisest.
Vooremaa