Juba 3. septembril algav remont muudab rongide sõiduplaani

Seoses sellega, et taristuomanik Eesti Raudtee remondib 3. septembrist kuni novembri lõpuni Tapa-Tartu liinil raudteelõike, muutub rongide sõiduplaan ning Elron asendab reeglina kolmel päeval nädalas remondilõigus rongid osaliselt bussidega, teatas Elroni Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht.

“Remonttöid püütakse teostada viisil, et neljal päeval nädalas (E, K, R, P) toimiks rongiliiklus täies mahus, kuid kolmel päeval nädalas (T, N, L) asendatakse päevased rongid lõigul Vägeva-Jõgeva või Vägeva-Tartu bussidega – hommikusi ja õhtuseid reise teenindatakse ka nendel päevadel kogu liini ulatuses rongidega,” ütles Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik. “Teisipäeviti, neljapäeviti ja laupäeviti teenindatakse osaliselt bussidega reise, mis väljuvad Tartust vahemikus 14.00 kuni 19.00 (reisid nr 213, 015, 215, 017, 217) ja Tallinnast vahemikus 12.00 kuni 18.00 (reisid nr 012, 212, 014, 214, 016), kõik teised reisid toimuvad rongidega.”

Arvestades ebamugavamaid reisimistingimusi kehtestatakse Mai Vahtriku sõnul neile sõitudele, kus kliente teenindatakse osaliselt bussidega, soodsamad hinnad. “Näiteks hakkab rongis müüdav täispilet marsruudil Tallinn-Tartu maksma nendel reisidel 5,50 eurot, loomulikult jäävad kehtima ka muud soodustused,” selgitas Mai Vahtrik.

Tulenevalt remonttöödest muutuvad 3. septembrist nii Tallinn-Tartu, Tartu-Valga, Tartu-Koidula-Piusa kui ka Tallinn-Aegviidu rongide sõiduplaanid, väiksemaid muudatusi on ka Tallinn-Pääsküla liinil ja Edelasuuna õhtuste väljumiste graafikutes. Samuti ei ole kõikidel juhtudel võimalik sõita Tallinnast otse Valga/Koidula suunas ja vastupidi. Nii Tartus kui Tallinnas muutuvad ka rongide saabumis- ja väljumisteed.

Detailne info sõiduplaanide kohta lisandub jooksvalt Elroni kodulehele. Asendusbusside peatused asuvad rongipeatuste juures (täielik nimekiri leitav Elroni kodulehelt) ning märgitakse spetsiaalse tahvliga.

Bussiga teenindatakse kõiki peatusi, kus vastavalt ekspress- või tavaliini rongid peatuvad. Erandiks on Pedja, kus kokkuleppel maavalitsusega on reisijate paremaks teenindamiseks viidud bussipeatuse asukoht üle Vaimastvere asulasse.

Asendusbussid on nn turismibussi tüüpi, mis tähendab, et bussi all olevasse pagasiruumi on võimalik paigutada lapsevankrid (kokkupanduna), jalgratastega reisijatel palub Elron valida reis, mida teenindab täies ulatuses rong.

3. septembril algav raudtee renoveerimise projekt Tapa-Tartu liinil näeb ette Tapa-Tartu raudteeliini põhjaliku rekonstrueerimise. Projekti kogumahuks on 57 kilomeetrit kapitaalremonti jaamavahedel ja jaama peateedel. Projekti eesmärgiks on Tapa-Tartu teelõikudel liiklusohutuse ja toimepidevuse tagamine, kiiruspiirangute arvu vähendamine ning liikumiskiiruse võimaldamine reisirongidel kuni 120 km/h ja kaubarongidel kuni 80 km/h.

Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis (ballast, rööpad, liiprid), vajadusel laiendatakse muldkeha ja suurendatakse kandevõimet, remonditakse ülesõidukohad (katte vahetus, tõkkepuud). Pealisehitise remondil kasutatakse graniitkillustiku, raudbetoonliipreid koos elastse rööpakinnitusega ja 60E1 tüüpi pikkrööpaid. Kuna pikkrööpad keevitatakse kokku, on tulemuseks madala müra- ja vibratsioonitasemega raudtee. Remondiobjektid on piiratud ning vajadusel luuakse ajutised raudtee ületuskohad.

Töid rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist ning teostatakse 3 aasta jooksul. 2016. aastal on projekti raames plaanis remontida Tapa-Nõmmküla, Nõmmküla-Tamsalu, Jõgeva-Kaarepere ning Kärkna-Tartu lõigud ning Nõmmküla ja Kaarepere peatee, 2017. aasta näeb ette Tamsalu-Kiltsi lõigu ja Tamsalu peatee remondi. Tööde kogumaksumus ulatub 24,9 miljoni euroni. Tööd teostab Leonhard Weiss RTE AS.
Vooremaa