Uus, 1. veebruarist kehtima hakkav pensionide ja toetuste väljamaksmise kord on tekitanud palju vastukaja ning toonud pensioniameti klienditeenindajatele tublisti tööd.
Kiirustades ja läbimõtlematult muudetud süsteem ei kannata kriitikat. Miks peab saatma vanainimesele koju napi teate ja lootma, et ta sellest kõigest ülitäpselt aru saab ja kohe tegutsema asub? Kui isegi noored inimesed ei saa alati aru, mida teha tuleb? Miks peab eluaeg vene keelt kõnelnud inimesele saatma äkki eestikeelse kirja lootuses, et ta sellest täpselt aru saab? Valearvestuste rida võib jätkata.
Hämmastab penisoniametite küünilisus. Kuidas inimesed ei saa aru, mida tähendab hajaasustus? Väljaspool linnu ja asulaid on Eestis küll kõikjal hajaasustus ja üksikud maal elavad pensionärid peaksid kõik oma pensioni endiselt riigi kulul kätte saama. Kui pangabuss käib korra või paar kuus ja lähim postkontor asub mitmekümne kilomeetri kaugusel, siis kas need polegi põhjendused? Mis siis on põhjendus?
Vooremaa tegijad soovitavad kõikidel maal elavatel pensionäridel, kellel on riigi kulul kojukande taotlus tagasi lükatud, see vaidlustada.
Miks pidi kojukandesüsteemi hakkama nii põhimõtteliselt muutma, kui oleks olnud võimalus jätta 1. aprillist kerkiv pension lihtsalt 60 krooni võrra väiksemaks ja säilitada inimeste närve? Kõik, kes tahaksid oma pensioni pangast kätte saada, saavad seda nagunii teha.
13. jaanuar 2009