Kui kõik hästi läheb, alustatakse Kaarepere lähedal novembris üsna mahukate ehitustöödega ja pisut rohkem kui aasta pärast on seal võimalik raudteed viadukti kaudu ületada.
Vastav riigihange on välja kuulutatud ja firmade huvi selle vastu on olnud elav, sest sellisel objektil on võimalik tööd teha isegi pakaselisel talvel.
Kui viadukt ja vajalikud ühendusteed kord valmivad, suletakse kolm samatasandilist raudteeülesõitu. See tähendab, et paljude liiklejate sõidumarsruudid küll pikenevad, kuid samas ei tule enam tõkkepuu taga passida. Ja kahtlemata on viadukti kaudu üle raudtee sõita ohutu.
Viimasel ajal on õnnetused samatasandilistel ülesõidukohtadel kahjuks sagenenud. Viimati sõideti Pikkjärve ülesõidul rongi ette tänavu jaanuaris. Õnnetus juhtus hommikul, mil päike sel teelõigul Tartu suunas liikujatele otse silma paistab ning fooritulede nägemist raskendab.
Kui mõnel pool on projektidega, mis inimeste maaomandit puudutavad, probleeme üles kerkinud, siis Kaarepere kandi rahvas on selles osas väga mõistev olnud — mis vaja, tuleb ära teha.
Ehitustandriks saav maastik ei näe aga aasta pärast kindlasti endine välja, seepärast võiksid huvilised praegu fotodele jäädvustada, kuidas kõik kunagi oli.
14. august 2010