Kuidas ühisprojektiga rahvusvaheliselt targemaks saada

Ettevalmistaval kohtumisel kirjutasid erinevate riikide õpetajad üheskoos valmis projekti, milles määrasid kindlaks programmi ning jagasid omavahel ära ülesanded. Programmi hakkavad järgima samal ajal kõik osalevad koolid.

Tööst parema ülevaate saamiseks luuakse internetis spetsiaalne kodulehekülg, et üksteisega infot vahetada ja kogemusi jagada.

Kõik tehakse koolitunnis

Meie projekti teemaks on alternatiivne energia ja energia säästmine ning nimeks “Min-e-Max” (minimum energy input maximum output). Need teemad on väga päevakohased, sest energia säästmise viisidest ning alternatiivse energia kasutuselevõtmisest räägitakse praegu palju. Ja vajadus selleks ju on, sest tahame kasvatada oma noortest loodusressurssidega säästlikult ümber käivaid ja teistega arvestavaid inimesi. Projekti juures on positiivne, et kõik kavandatu tehakse tavalistes koolitundides ning need on õppekavaga hästi seostatavad. Õpilased saavad tundides katsetada, praktiseerida mitmesuguseid teooriaid ning olla õppimise juures loovad.

Et projekt on rahvusvaheline, arendab see kindlasti võõrkeelteoskust ning õpetab meeskonnas üksteisega arvestama. ?Präänikuks? hakkajamatele on kindlasti võimalus osaleda projektikohtumistel partnerriikides.

Meie seekordsed välispartnerid on pärit Hispaaniast, Saksamaalt, Ungarist, Leedust ja Portugalist. Nii et motivatsioon välisreisi näol peaks olema kõrge! On ju igas riigis midagi sellist, mida meil pole, kasvõi erinev kultuuriline taust ja loodus. Kõige sellega on vastavas keskkonnas palju põnevam tutvust teha kui koolitunnis õpiku abiga.

Assooride imed

Ja uudistamisväärset juba jätkub. Portugali riigile kuuluvad Assoori saared, kus ettevalmistav kohtumine toimus, on juba ise nagu muinasjutumaailm, sest seal saab võimalikuks nii mõndagi, mis esialgu uskumatuna näib. Näiteks soovite minna oma klassiga matkale ning pikal teekonnal tuleb tahtmine juua kuuma teed, aga veekeedukannu kasutada pole võimalik. Mis siis ikka, asetage aga tass õige kiviseina alla ja sinna niriseb looduse poolt keedetud vesi. Või tahate hoopis mineraalvett, soovitavalt mullidega? Ka see on võimalik, ainult teise seina seest.

Sellised imed pole Assooridel kaugeltki ainukesed. Nii pakub loodus võimaluse toitu keeta nõnda, et endal pole tarvis tikke ega puid matkale kaasa võtta. Piisab vaid sellest, kui toiduained potti pista ning pott kuumaveeallikate keskel maapõue peita. Ise võib rahulikult minna matkaradu nautima. Näljasena tagasi tulles polegi vaja muud kui pott välja kaevata ja nautida maitsvat liha- või köögiviljahautist.

Kuue kooli koostöö

Kuid ega see saar ainult tühja kõhtu hellita, väga tervislik on nautida suplust kuumas vees otse Atlandi ookeanis. Sellise termaalveebasseini leiab kunagisest vulkaani purskamiskohast. Basseinivee kütmiseks pole tarvis sentigi kulutada, sest selle töö teevad täiest tasuta ära kuumaveeallikad.

Silmailu pakub ka täiesti erinev taimestik. Pole ju Eestimaal igapäevane jalutada alleel, mida ääristavad täies õites kaameliad või asalead. Nende ilu saab meil nautida vaid potitaimena. Samas on meile nii tavalisena tunduvad loodusnähtused ja taimed haruldused meie partnerriikidele, sest huvi Eestit külastada oli teiste hulgas väga suur!

Comenius on üks Socratese fondi võimalikest projektidest, mis toetab koolide koostööd. Seekordne arendab õppe-kasvatustööd. Sellised projektid võivad kesta kuni kolm aastat ning eesmärgiks on anda õpilastele võimalus õppida tundma teiste maade kultuuri ja koolisüsteemi. Projekti vältel töötatakse partnerkoolidega ühiste tööplaanide järgi.

KATRIN MIKK,
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetaja

blog comments powered by Disqus