Kuidas Räpina endale sadama sai

Räpina uuest Lämmijärve ääres asuvast sadamast on Pihkvasse sama pikk maa kui Tartusse. Sadamas on juba valmis põhja- ja lõunamuul ning põhikai. Töö jätkub. Räpina vallavanema Teet Helmi sõnul on tegemist esimese Lõuna-Peipsi sadamaga, kuhu saab randuda nii väikese huvipaadi kui ka suurema lõbusõidualusega. Seni oli Peipsi lõunaosas pea võimatu maale saada, sest rannaääred on täis roostikke ja võsa. Kõikuva veetaseme tõttu on mõnel kuul aastas suurema laevaga randumine sealkandis võimatu. Sadama arendus käib täielikult  omavalitsuse initsiatiivil, koostööd tehakse kohaliku kogukonnaga, kaasatud on ühiskondlik aktiiv.

Teet Helmi hinnangul Peipsil sadamaid peaaegu pole. Sadamana võib käsitleda Mustveed, samuti ka Laaksaare ja Piirisaare sadamat, mille on välja ehitanud riik. Ja see on tema hinnangul ka kõik.

Peipsil ujuvalusega puhkaja ei saa navigatsioonimärkide juhatatuna praktiliselt sadamasse sõita. Teet Helm ütles, et ta käis kaldad nii järve kui ka maa poolt läbi. “Maa poolt minnes ootavad tulijat võimsad raudväravad. Kui küsid, kuidas oleks tulevikus võimalik järve poolt sadamasse pääseda, öeldakse, et pead härra selle ja sellega rääkima. See ongi tegelik olukord,” nentis Helm, lisades, et Peipsi ääres pole kolhoosikord veel lõppenud.

Peipsi Kalanduspiirkonna Arendajate Kogu õppereisid mitmetesse Euroopa riikidesse aga tõendavad, et koostöö kalandusettevõtjate ja turistide, puhkajate ja kohalike inimeste vahel on võimalik.

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus