Kui veel paari aasta eest elektriautost kui kallist ja kättesaamatust tehnikaimest räägiti, siis nüüd on utoopilisevõitu jutt peagi praktikaks saamas, kui linnade ja valdade sotsiaaltöötajad Jaapanist pärit uustulnuka rooli istuvad.
Teooria järgi on sõit elektriautol imeodav, saja kilomeetri läbimiseks tuleb kukrut kergendada vaid poolteise euro võrra. See on aga tõesti vaid teooria, sest kui sisse on lülitatud küte või kliimaseade, kulub elektrit ja järelikult ka raha tunduvalt rohkem. Mööndusi koguneb veel mitmeid. Asjatundjate sõnutsi pelgab näiteks kütust ja seega ka loodust säästev sõiduriist käredat pakast, mis aga meil viimastel talvedel üsna tavapäraseks on saanud. Samuti peab selle akude tervisel pidevalt silma peal hoidma. Ja kui need siiski ootamatult tühjaks saavad, tuleb kohe päevakorda treileri rentimine, sest kilomeetrite kaupa slepis vedamine võib auto mootorile saatuslikuks saada.
Aga kindlasti oskavad sotsiaaltöötajad mõne aja pärast muljeid jagada, kuidas nõudlik välismaalane kodustada õnnestus.
6. september 2011