Lähipäevadeks ja öödeks ennustavad meteoroloogid erinevais Eesti paigus üle 20 miinuskraadi. Lisaks iseendale ja kodumajapidamisele tuleb külma eest kaitsta ka oma autot. Järgnevalt on toodud olulisemad momendid, mida tuleks oma sõidukiga liiklemisel tähele panna enne ja pärast madalate külmakraadide saabumist.
Enne krõbeda külma saabumist tuleks oma autol:
*Kontrollida vedelike külmakindlust. Kindlasti tuleb suvised vedelikud talviste vastu vahetada (jahutusvedelik, klaasipesuvedelik), ent lisaks tuleks jälgida ka talvise klaasipesuvedeliku külmumistemperatuuri (soovitavalt min -20 kraadi).
*Veenduda aku töökindluses. Akut on soovitatav kontrollida ka siis, kui käivitamisega pole veel probleeme ilmnenud. Aku võib olla töökorras, kuid aeg-ajalt võib kasutuseripäradest tulenevalt olla vajalik aku lisalaadimine. Kindlasti soovitame akut kontrollida autoomanikel, kelle autokasutus toimub lühikeste sõitudena suuremalt jaolt linnas.
*Määrida lukud. See on väga oluline nii uutel kui vanematel autodel. Eriti hoolas tasub olla pärast autoga pesulas käimist. Kui kasutatakse masinpesu (automaatpesula teenuseid), on soovitatav varuda autosse aerosoolis lukuõli (soovitatavalt sünteetilise õli baasil, mis tagab külmemate ilmadega lukkude kergema liikuvuse). Lukkude õlitamisel tasub silmas pidada, et vajalik on määrida nii ukse käepidemel olevat võtmega keeratavat südamikku kui lukumehhanismi ukse küljel.
*Silikoonitada ukse- ja pakiruumi tihendid. Kõige hõlpsam on seda teha spetsiaalse aerosool silikooniga.
*Kontrollida tulede valgustugevust. Tuhmunud reflektori või tuleklaasi tõttu ei ole tulede valgustatus piisav ja halva nähtavuse korral on see üsna ebameeldiv. Kui auto tuled tunduvad pimedal ajal halvasti valgustavat, soovitame konsulteerida spetsialistidega. Paljudel puhkudel on põhjuseks tuhmunud tuleklaasid ja abiks võib olla tuleklaaside poleerimine.
Krõbeda külma saabumise järel tuleks oma autol enne sõitma asumist mõned minutid kohapeal soojeneda lasta. Sellest piisab, et mootor ja agregaadid liikuma hakkamiseks piisavalt soojeneksid. Eriti oluline on see auto mootorile, sest kui alustame külma mootoriga sõitu, koormame seda ja lühendame mootori tööiga ehk vastupidavust.
*Lühikesel sõidul kõiki elektroonilisi ja elektrilisi lisasid üheaegselt mitte kasutada. Kui autol on palju elektrilist lisavarustust (esi- ja tagaklaasi soojendus, istme-, peegli- ja roolisoojendus), soovitame nende kasutamisel järgida põhimõttest, et kõiki elektrilisi tarbijaid kasutatakse ainult siis, kui see on vajalik, ja lülitatakse välja kohe, kui otsest vajadust enam ei ole. Auto aku taastumine temperatuuri langedes pikeneb. Lühikeste linnasõitudega ja pidevalt sisse lülitatud elektritarbijad võivad koos põhjustada olukorra, kus aku laetus järk-järgult alaneb ning ühel hetkel tabab meid ebameeldiv üllatus: aku ei ole suuteline enam autot käivitama.
*Aeg-ajalt lasta autol soojas üles sulada. Selleks sobib eriti hästi mõni (kaubanduskeskuse) parkimismaja.
*Parkimisel klaasipühkijaid varrastest mitte üles tõsta. See võib põhjustada klaasipühkijate varraste vedrude “väsimist”, mille tulemusena ei hoia klaasipühkijad enam sama tihedalt klaasi vastu. Selle asemel soovitame kasutada klaaside puhastamist lihtsustavaid klaasikaitsevahendeid või varuda autosse spetsiaalne aerosool, millega klaasilt jääd sulatada.
*Hoida paak võimalikult kütust täis. Suurte temperatuuri-erinevuste tulemusena (auto üles soojendamine või hoidmine köetud garaažis) tekib paagi seintele kondensvesi. Kui vett koguneb rohkem, võib see mootori töös tõrkeid tekitada. Selleks tuleks sõiduki kütusepaak hoida pidevalt temperatuurile vastavat kütust täis, et kondensveepiisad sinna tekkida ei saaks.
i
MÄIDO VILLEMS, Amserv Tähe järelteeninduse juht