Kommentaariks Vambola Paavo artiklile „Jõgeva vallas tuleb arvestada kõrgema reklaamimaksuga“

Vooremaa 9. juuli numbris ilmus Vambola Paavo artikkel, mis käsitleb reklaamimaksu Jõgeva vallas. Koos muu infoga sai artiklit ette valmistavale autorile saadetud reklaami paigaldamist ja reklaamimaksu kehtestamist reguleeriva Jõgeva Vallavolikogu määruse väljavõte, milles selgitatud, mida ei käsitleta üldse reklaamina, ja mida käsitletakse küll reklaamina, ent reklaamimaksuga ei maksustata. Seda infot leheloost kahjuks ei leia. Tervikuna avaldamiseks oli see väljavõte ehk tõesti pisut pikk, aga seda oleks võinud ikka mainida, et kesklinna ärikeskuse kohviku pidaja mure kohviku tegutsemiskohta paigaldatud juhatava sildi ja Indo China restorani pidaja mure roogade ja jookide hinnakirjaga „harkjalgade“ pärast on asjatu, sest neid ei loeta üldse reklaamiks.
Ei loeta ka näiteks isiku majandus- või kutsetegevuses kasutatava sõiduki tähistust selle isiku nime, kontaktandmete, kaubamärgi, domeeninime ja tegevusalaga, samuti sponsorteates avaldatud spondeerija nime, kaubamärki ja teavet tema antud materiaalse toetuse kohta jne.
Reklaamimaksuga ei maksustata riigi- ja omavalitsusasutuste ning Euroopa Liidu institutsioonide reklaami, sellise sihtasutuse reklaami, mille ainuasutaja on Jõgeva vald, kultuuri- või spordisündmuse reklaami, sotsiaalreklaami, erakondade, valimisliitude ja üksikkandidaatide valimiskampaania reklaami ning üsna mitut laadi reklaame veel.
Et selles küsimuses paremini orienteeruda, tasub Jõgeva vallas reklaami paigaldamist ja reklaamimaksu kehtestamist reguleeriv määrus siiski läbi lugeda. Sellega saab tutvuda valla dokumendiregistris ja vallavalitsuse kantseleis ning see on avaldatud Riigi Teatajas. Kui tekib kahtlus, kas antud juhtum liigitub üldreegli või ühe või teise erisuse alla, tuleks pöörduda vallaarhitekt Peep Männiksaare poole, kes reklaamiloa taotlusi menetleb.
JÕGEVA VALLAVALITSUS

blog comments powered by Disqus