Palju on viimaste aastatega muutunud. Müüjad kauplustes on viisakad ja abivalmid. Sama häid sõnu võib öelda pangatöötajate, bussijuhtide, vallaametnike jt kohta. Oleme sellega juba harjunud.
Sellepärast tuli mulle ebameeldiva üllatusena, kuidas mind Eesti Postile kuuluvas Palamuse sides koheldi. See juhtus 12. jaanuaril. Maksin elektri- ja telefoniarveid. Mind teenindas Ene Otsus. Teretasin ja ulatasin oma arved. Vastu mind ei teretatud. Teenindaja käitumine oli tõrjuv. Siis visati mulle üks paber letile. Julgesin küsida, et kas pean nüüd maksma. Mille peale otse karjuti: “Allkiri!”
Vabandasin, et ma ei teadnud. Mul oli häbi, sest ruumis oli veel teisigi inimesi.
Arved makstud, tohtisin lõpuks lahkuda. Väljas olles soovisin, et kõik äsja minuga toimunu oleks olnud lihtsalt halb uni. Vähehaaval taipasin, et elan peatselt Euroopa Liiduga ühinevas riigis. On ka põhjust uskuda, et muutume sallivamaks. Samas Palamuse sides töötav Maila Nikkinen on alati viisaks ja igati korrektne. Aitäh talle.
Nördinud klient
(Kirja autor on toimetusele teada)