Kiri: Ametnike ükskõiksus

 

Jõgeva hooldekodu saunapilet maksis algul ainult 10 krooni. Möödunud aastal juba 20 krooni. Edasi krutiti pileti hind 35 kroonile. Selge, et pensionäri kõhn rahakott seesugust summat välja ei kannata.

Jõgeva linnavalitsus kompenseerib nüüd saunapileti 15 krooniga. Aga muidugi vaid neile, kes selleks soovi avaldavad.

Et pidasin plaani enne pühi saunas käia, seadsin esmaspäeva hommikul sammud linnavalitsuse sotsiaalosakonda. Sõbralik ametnik palus mul istuda ja kandis mu nime pika nimekirja lõppu. Kui ma nüüd meenutan, siis kirjutas ta selle eraldi paberile.

Tahtsin asjad võimalikult rutem ühele poole saada, helistasin hooldekodusse. Mul paluti paari päeva pärast uuesti helistada, mida ma ka tegin. Oli neljapäev. «Teie nime meil ei ole,» vastas ametnik.

Küsisin, et miks ja kas nad ei võiks ise sotsiaalosakonda helistada, minu nimi on seal ju kirjas. «Meie ei helista kuhugi. Peate seda ise tegema,» tuli vastuseks.

Palusin linnavalitsuse sotsiaalosakonna telefoninumbri ja helistasin. Mulle öeldi, et täna on ju neljapäev, ega te täna sauna lähe.

Reede hommikul ma igaks juhuks vara ei helistanud. Helistasin umbes 1,5 tundi enne sauna algust. «Meie nimekirjas teid ei ole,» sain vastuseks. «Ja pealegi, kas te üldse olete Jõgeva kodanik?» Vastasin, et olen küll.

Helistasin uuesti linnavalitsuse sotsiaalosakonda. «Oh, varem oli meil saunapäev laupäeviti. Kas saadan teie nime ära?» «Jah,» vastasin väsinult.

Nüüd oleksin jälle pidanud hooldekodusse helistama. Ma ei tahtnud enam helistada. Ei tahtnud enam ka sauna minna.

NÖRDINUD PENSIONÄR
(Nimi on toimetusele teada)

blog comments powered by Disqus