Kena talveilm soosis Peipsi jääsõitu

Möödunud laupäeval kihutas Mustvee sadamamuuli läheduses üle poolesaja masina ning sõidule oli kaasa elama tulnud osalejatest mitu korda rohkem rahvast.

Kuna tänavu on meid õnnistatud korraliku talvega, siis võtsid korraldajad endale voli teha jäärada tavalisest poole pikem ning Peipsi jäädistantsi pikkuseks sai sel aastal kolm kilomeetrit. Rada oli ka piisavalt huvitav ning nõudis sõitjatelt palju osavust ja head sõidutehnikat, et võimalikult hea aeg kirja saada.

Hommikul olid esimesena stardis tänavaseadistusega masinad, millel tavalised talverehvid ning mille mootorit polnud üleliia modifitseeritud. Võistlejad läbisid kolm ringi, millest läks arvesse kaks paremat.  Esimeses võistlusklassis sõitsid kuni 18-aastased noored, keda oli sel korral stardis 9. Vaatamata masina siduri purunemisele viimasel ringil, hõivas noorteklassi esimese koha Zaporožetsit roolinud Kristjan Laumets, jättes selja taha Honda CRXiga sõitnud Joonas Tanel Lääne. Kolmanda koha saavutas selles klassis Peugeot` ga võistelnud Aigar Tälli. 

Tagaveolised peamiselt BMW-d

Järgmisena startisid naisteklassi kolm osavõtjat, kellest sel korral oli kiireim Erika Teffo Ford Pumaga, jättes teiseks Inger Tuuri ning kolmandaks Piret Labotkini. Teise ja kolmanda koha omanikud sõitsid VW Golfidega.

Tagaveoliste klassis startis kuus sõitjat, kellest enamik istus BMW roolis. Sama kehtis ka võitja Kristi Kruusi kohta, kes lõpetas sõidu esimesena oma BMW 320iga. Paremuselt teise saavutas sama marki autot juhtinud Kaido Kruus. Kolmanda koha pälvis Zaporozhetsit juhtinud Urmas Ploom. Esiveoliste sõidumasinate parim oli Priit Sikk, järgnesid Kalev Uibo ja Ego Veevel. Kõik kolm meest sõitsid VW Golfidega.

Tänavasõiduklassi lõpetasid neljarattaveoga masinad. Üheksast startijast lõpetas parima ajaga Daihatsu Charadet juhtinud Urmas Kõrvas. Teise koha saavutas Ranno Bundsen Subaru Imprezaga. Kolmandana finišeeris Erki Plumer, kes roolis Audi 80 Quattrot.  

Auhindadeks ka suitsukala

Pärast tänavaklasside sõite läksid starti vabaklassimasinad, mis nii oma olemuselt kui ka minekult meenutasid pigem ralliautosid. Neil olid all piikrehvid, millel on jääl sõites oluliselt parem pidamine.

Kõige arvukam osavõtt oli 2WD piikide klassis, kus sõitis 27 osalejat, kellest kolm olid naised. Kõik kolm vooru võitis ja seega ka esikoha saavutas Keio Rubli, kelle võistlusautoks oli Opel Astra. Teise ja  kolmanda koha saatus oli lahtine kuni viimase ringini. Siiski suutis Madis Uibo oma Ford Escortiga võita kolmandaks jäänud Hendrik Kersi, kes sõitis Renault Clioga. Parim naine selles klassis oli Erika Teffo, kes lõpetas oma Ford Pumaga kahekümne teisena, edestades veel viit võistlejat.

Auhinnad said kõikide võistlusklasside kolm parimat. Nendeks olid kulla-, hõbeda- ja pronksivärvi roolid ning muu hulgas jagati auhindadena Peipsi suitsukala ning Peipsi ääres toodetud katuselaaste.

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus