Kalana-Lahavere teelõik sai asfaltkatte

Juba pikki aastaid on räägitud vajadusest viia Pajusi valda läbiv mõne kilomeetri pikkune Kalana-Lahavere kruusateelõik asfaltkatte alla. Asja on käinud oma silmaga kaemas mitmed riigikogulased ja ministridki. Nüüd on lõpuks ammusest unistusest reaalsus saanud ja alates juuni algusest  võib Kalanast Aitu tolmutamata sõita.

i

Asfalteerimistöid teinud firma Valga Teed OÜ projektijuhi Peep Sinisaare sõnul alustati ettevalmistustöödega juba möödunud aasta novembris. Vana teelõigu muldest  kaevati välja 24 000 kuupmeetrit tee-ehituseks sobimatut pinnast, uue mulde rajamiseks veeti karjääridest 35 000 kuupmeetrit kruusa. 

Töö oli väga põhjalik

Teelõigu Kalana poolses otsas tõsteti seoses kevadise karstijõe tekkega mulde kõrgust ja paigaldati lisatruubid. Tee muldele rajati 45-sentimeetrine dreenkiht ning 25 sentimeetri paksune killustikualus.

Tee-ehitust iseloomustavatest numbritest tasub veel ära mainida, et mulde alla paigaldati 78 600 ruutmeetrit geotekstiili ning tee kandevõime tugevdamiseks 19 000 ruutmeetrit geovõrku.

Remonditava teelõigu Lahavere poolsest otsast freesiti 700 meetri ulatuses üles vana asfalti, millest rajati Lahavere-Jõeküla tee Lahavere poolsesse otsa tolmuvaba kate. Asfalteerimistööga alustati 5,5 kilomeetri pikkusel teelõigul 2. juunil ja see kestis üheksa päeva. Asfaldisegu tehti valmis kohapeal selleks ajutiselt üles seatud segusõlmes. 

Pindamistööd juuli algul

Kalana ja Aidu vahel on liiklus küllaltki hõre ning seetõttu polnud  teed asfalteerimise ajaks tarvis sulgeda. Vastavalt projektile tehakse mustkatte saanud teelõigul  juulis ka pindamistööd.

Teekatte märgistab ning bussiootepaviljonid paigaldab alltöövõtja. Sellegi tööga loodetakse valmis saada  juulikuus.

Remonditud teelõigule andis tööde teostaja viie aasta pikkuse garantii. Peep Sinisaare sõnul Valga Teed OÜ-l praegu Jõgevamaal teisi objekte käsil ei ole, kuid kindlasti osaleb firma siinsetel teetöödehangetel ka edaspidi.

i

TOOMAS REINPÕLD

blog comments powered by Disqus