Proovige reede õhtul tipptunnil, kui Tartu poolt voorib pealinna suunas ühtlane autodevoog ja Tallinna poolt tuleb samasugune voog, teha Puurmani teeotsast vasakpööret Tartu poole. Toimetusele teadaolev rekordaeg selle pöörde ootamisel on 18 minutit, aga kindlasti on neidki, kes on seal võib olla kauemgi oma närve pidanud rikkuma.
Ühelt poolt kahe Eesti suurema linna vaheline ülikiire liiklusvoog ja teisalt kohalike inimeste liikumisvajadused, sest ka Jürikülas elav pere peab pääsema üle Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee. Ja ongi konflikt kiire tulema.
Kui kõik hästi läheb, pole 2007. aasta lõpust alates kohalikel enam kiirteele asja. Puurmanis peaks siis olema uus sild üle Pedja jõe ning valmis ka viadukt ja eri tasandil asuvad ristmikud. Vasakpööret ei pea keegi enam ootama. Vana sild remonditakse ja jääb kasutusse kohaliku liikluse jaoks. Samas tähendab see ka maanteel liiklejate ohutuse paranemist, sest hirmu, et järgmise kurvi taga sõidab umbes 40-kilomeetrise tunnikiirusega traktor või kombain, enam pole.
Puurmani uus sild ja viadukt ning Tartu-Tallinna maantee õgvendus lähevad kokku maksma umbes 100 miljonit krooni, millest kuni 82 protsenti loodetakse saada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist. Maanteeamet on juba esitanud Brüsselisse vastavad projektid ning senine tagasiside on olnud positiivne.
Puurmani valla jaoks on oluline, et inimesed saaksid ohutult asulasse, selleks rajatakse eraldi kõnnitee. Vallavanem ei näe maade võõrandamisel suuri probleeme.
Valitsus on maanteeameti peadirektorile andnud nõusoleku pidada läbirääkimisi Tallinn-Tartu maantee 1,8 kilomeetri pikkusel lõigul kilomeetritel 147,6-149,4 teemaa laiendamiseks vajalike maaüksuste omandamiseks.
Kui Euroliit maanteeameti taotluse heaks kiidab, saab kohe alustada riigihanke väljakuulutamisega. Uue silla, viadukti ja peale- ning mahasõitude ehitamine võtab aega umbes poolteist aastat.