Jõgevamaal tehakse korda üle kahekümne teelõigu

Maanteeameti korraldusel ehitatakse sel hooajal meie maakonnas teid või tehakse neil remonti enam kui kahekümnes kohas. Olulisemad teetööd toimuvad Jõgeva ümbruses ja maakonda läbivatel põhimaanteedel.


Sel aastal viiakse taastusremont Jõgeva maakonnas läbi kahel teelõigul. Mustvee maantee esimese viie kilomeetri taastusremondist ning Jõgeva viadukti otstes asuvate ringristmike ümberehitusest oli pikemalt juttu juba nädalataguses Vooremaas.

Teine taastusremont viiakse läbi Jõhvi-Tartu-Valga maantee 92.-98. kilomeetril, kus parandatakse teekatte ebatasasused. Esialgse plaani järgi pea kuue kilomeetri pikkust lõiku remonditööde ajaks siiski ei suleta, vaid üks sõidurada jäetakse liiklusele avatuks ning tööde alas piiratakse lubatud sõidukiirust.

Kureoja sild suletakse kuni kaheks nädalaks

Üks olulisemaid töid on Kureoja silla remont. Teadupärast ühendab see teelõik Piibe ja Tallinna maanteed ning on kõige otsem tee Jõgevalt Puurmanisse. Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal nentis, et tõenäolisel tuleb sild  mõneks ajaks ka sulgeda. “Ma usun, et maksimaalne aeg, mil sild liikluseks suletakse, on kaks nädalat,” märkis Taal.

Ta lisas, et sel ajal tuleb Jõgevalt Puurmanisse sõitjatel kasutada mõnda teist teed, sest ajutise ümbersõidu rajamine oleks tarbetult kallis. Parim variant on ilmselt sõita läbi Siimusti Sadukülla ning sealt edasi Puurmanisse.

Kümme ohtlikku teelõiku turvalisemaks

Üks suuremaid projekte, millega maanteeamet sel aastal  Jõgevamaal algust teeb, on Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Annikvere-Neanurme lõigu 2+1 möödasõiduala ehitamine. Kuna projekt on suuremahuline, siis sellega tehakse algust sügisel ning teelõik peaks valmima järgmise aasta sügiseks.

Maanteeamet on tänavu põhirõhu pannud liiklusohtlike teelõikude ohutumaks muutmisele. Terves Lõuna-Eestis muudetakse turvalisemaks üle kuuekümne teelõigu, meie maakonnas on neid kohti kümme. Jõgeva linnas saavad jalakäijad alates  sügisest ületada ohutumalt Piibe maanteed Aia tänava otsas ning jalakäijatele muudetakse teeületus turvalisemaks ka Esku alevikus.

Kolm kruusatee lõiku saavad asfaltkatte. Vao-Päinurme-Sulustvere teel saab mustkatte alla poolteisekilomeetrine lõik, Pala ja Alatskivi vahelisel kruusateel kaetakse asfaldiga kaks kilomeetrit. Kõige pikem  lõik läheb asfaldi alla kaht maakonda ühendaval maanteel. Nimelt kaetakse Pataste-Alatskivi teel asfaldiga 15 kilomeetrit.

Kuigi Esku-Pilistvere-Arusaare lõik jääb tänavu veel kruusateeks, ei ole selle igapäevastel kasutajatel põhjust nuriseda, sest tänavu tee korrastatakse ning juba järgmisel aastal on lubanud maanteeamet selle asfaltiga katta. Sama plaan on ka Tabivere-Uhmardu teega.  

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus