Mis on Jõgeva Selveri juures erilist?
?See on esimene väike market, teised on super- ja hüpermarketid. See on uudne ka Selveri-keti töötajate jaoks. Alustasime põhimõtteliselt nullist. See on huvitav, kuid samas ka raske. Peame palju leiutama, mõtlema, kuidas on meile ja kliendile parem. Arenguruumi on.”
Milles seisneb väikese marketi erinevus suurtest?
“Väga palju tuleb eksperimenteerida. Reeglid ja stambid, mis mujal toimivad, ei pruugi siin kehtida. Üheks erinevuseks on muidugi see, et sortiment on väiksem. Ruum seab oma piirangud. Need, kes enne töötasid Tartus suurtes Selverites, rääkisid alguses, et meil oli nii või meil tehti nii. Proovides aga selgus, et siin see ei toimi. On ka selliseid lahendusi, mis meile endilegi algud naljakad ja võõrad tundusid.”
Mis näiteks?
“Praegu on infolett ühe kassaga koos. Alguses oli see väga raske. Üks inimene tegeles nii järjekorra kui ka infolauaga. Kui on kiiremad ajad, siis mahub üks inimene müüja taha seisma. Näiteks Partnerkaardi kampaania ajal. Siis nii tegimegi. Muidu toimub infoleti teenindamine otse kassast, ühisest järjekorrast. Kuumlett jääb ka praegu kitsaks. Selleks, et kõigile soovijatele sooja lõunat pakkuda, kulub seetõttu rohkem aega. Klientidel tuleb varuda kannatust ja natuke oodata.”
Kui tihedalt erinevad Selverid omavahel suhtlevad?“Koostöö erinevate marketite vahel on suhteliselt tihe, märksõnadeks abivalmidus ja sõbralikkus. Selles süsteemis töötavad toredad inimesed. Minu jaoks on see olnud väga meeldiv elamus.”
Kuidas see igapäevaselt väljendub?
“Ei ole lihtsalt sellist hetke tekkinud, et ei taha hommikul tööle tulla, sest mingid probleemid on kaelas. Teiste kauplustega pole ka õnneks probleeme olnud.”
Kas probleeme polegi olnud? Näiteks riknenud toitu?“Vanad kaubad näitavad lohakust ja tähelepanematus. Samas on eksimine inimlik. Kui mingi probleem tekib, siis üritame selle võimalikult kiiresti lahendada. Ühestki kliendist ei tahaks lahti saada. Suuri apsakaid pole olnud, väikesed on töö käigus likvideeritud.”
Kui suur on olnud teie külastatavus?
“Juulis külastas Selverit 19 000 inimest, augustis umbes 40 000. Hetkel on väike langus. September ja kooli algus on kõikidele suhteliselt kulukas. Samas prognoosime külastajate arvu kasvu seoses Laadapäevadega.”
Kas Laadapäevad on teie esimene suurem ettevõtmine?
“Jah, tegemist on esimesega. Praegu käib põhjalik eeltöö. Laadapäevad toimuvad muidu kolm korda aastas, lisaks on tähtpäevade kampaaniad. Sõbrapäev, emadepäev, lihavõtted jne.
Kes on teie kliendid, kust nad tuli?
“Ma ei usu, et oleks tekkinud uus tarbijategrupp. Kuskilt pidid nad ilmselt ära tulema. Ma arvan, et päris palju on neid, kes töötavad Tartus ja on harjunud seal Selveris käima. Kliente on seinast seina. Noored, vanad, linnast, maalt. Pakume tooteid ka mitte väga suure sissetulekuga inimestele. Midagi on kõigi jaoks.”
Kui Selver avati, oli juttu sellest, et teil on 30 töötajat. Kas see number on samaks jäänud?
“Hetkel on töötajaid 36. Pidime võtma mõned juurde, sest kolm naist läheb lapsepuhkusele. Lisaks on veel Fazeri ja Rakvere töötajad ja koristaja. Teistes Selverites on kaks, kolm, neli korda rohkem töötajaid. Isegi Põltsamaa kauplus tuleb suurem kui meil.”
Milline on meeste ja naiste suhe teie kollektiivis?
“No kaubanduses on eelkõige ikka naised. Meil on hetkel kolm meest.
Kust teie töötajad tulnud on?
“Peamiselt teistest kauplusekettidest, Konsumist ja Säästumarketist näiteks. Paljudel on kaubandustöös suured kogemused. Aga on ka selliseid, kellel kogemusi pole, kuid kes on oma olemuselt klienditeenindajad. Neil on tahe ja soov seda tööd teha.”
Kas on plaanis muudatusi?
“Muudatustest on veel vara rääkida. Tahaks ühte kassat juurde, suuremat kuumletti ja Fazerit. Praegu jäävad need ruumipuuduse taha. Elame ? näeme, kas osutub vajalikuks või mitte. Tagasisidet ootan ka rohkem. Kiidetud on, kuid ootan ka kriitikat. Kriitika abil on lihtsam puudusi likvideerida.”
Soovite veel midagi lisada?
“Sooviksin kiita ja tänada oma meeskonda. Tänada kogu selle suure töö eest, mida me oleme koos teinud. Kaupluse avamine oli kõigile raske. Kiita töökuse, kannatlikkuse ja toetuse eest. Olete olnud tublid ja hästi vastu pidanud!”
BERIT-BÄRBEL REBANE