Jõgeva linnas vuravad eilsest ringi neli elektriautot

Eile tõid Jõgeva linna esindajad ja sotsiaalvaldkonna töötajad Tartust Jõgevale neli elektriautot, mis jäävad linna sotsiaalosakonna, sotsiaalkeskuse “Elukaar” ja Jõgeva haigla kasutusse.

Esimese reisi Tartust Jõgevale elasid kõik neli Mitsubishi tehases valmistatud elektriautot tõrgeteta üle. Siiski oli väikene hirm Jõgeva haigla koduõel Tiina Kasel, kelle auto akud polnud viimaseni täis laetud ning Jõgevale jõudes näitas auto armatuur, et masinaga saab sõita veel vaid viis kilomeetrit, seega Taaralinnast Külmalinna jõudmine oli antud liikuriga üsna napikas.

“Lülitasin poole tee peal igaks juhuks soojenduse välja, et ikka kindlasti kohale jõuaks,” rääkis Kask.

Esimesed muljed autodega Jõgevale sõitnutel olid üldjoontes positiivsed. Elektriautode kolonni juhtinud linnapea ütles, et raskusi võib tekkida pikemakasvulistel juhtidel. “Mina olen 184 sentimeetrit pikk ja mul oli iste kõige kaugemasse asendisse lükatud, kuid ebamugav ei olnud,” sõnas linnapea. Ka Jõgeva haigla koduõed Tiina Kask ja Helbe Karukäpp sõnasid, et auto on iseenesest mugav, kuigi maanteel sõites oli külgtuul veidi häiriv. 

Kiirlaadimispunkt tuleb Selveri juurde

Tartus lepiti kokku, et elektriautodega sõidetakse Jõgevale kaheksakümne kilomeetrise tunnikiirusega. Linnapea tunnistas, et korra proovis ta autoga ka kiiremini sõita. “Korra lasin kiiruse üheksakümne viie peale, aga siis venis kolonn liiga pikaks ja tõmbasin tagasi,” jagas linnapea muljeid, lisades, et elektriautoga on täiesti võimalik lubatud maanteekiirusega sõita. Tehase poolt on märgitud auto maksimaalseks kiiruseks 130 km/h, kuid kiiresti sõites kulub rohkem ka elektrienergiat.

Autodega hakatakse tööle juba järgmise nädala algusest. Koduõde Tiina Kask ütles, et teeb oma esimese visiidi uue tööautoga juba esmaspäeval. Varasemalt tegi õde koduvisiite isikliku autoga ja vahel ka haigla bussiga. Sotsiaaltöötajad tõdesid, et väliselt tundub auto üsna kitsuke, kuid sees on üllatavalt palju ruumi, nende endi sõnutsi piisavalt, et oma tööülesandeid täita.

Autode tavalaadimispunktid saavad olema iga asutuse juures. Jõgeva haiglal ja “Elukaarel” on need väljas ning linnavalitsuse sotsiaalosakonna käes oleva auto laadimispunkt on linnavalitsuse garaažis. Kiirlaadimispunkt peaks tulema Jõgeval Selveri juurde, kuid seda alles käesoleva aasta sügiseks. Senimaani tuleb leppida tavalaadimisega oma asutuste juures. Tavalaadijaga laadides kulub akude täielikule laadimisele umbes kaheksa tundi, kiirlaadijaga saab auto akud täis poole tunniga. 

Pakasega tuleb auto jätta külmapühi pidama

Mis puutub elektriautosid puudutavatesse probleemidesse, siis ka nendega on autode nüüdsed kasutajad end kursis hoidnud. “Mu sugulane kasutab ka sama masinat ning tema soovitus oli harjutada säästlikku sõiduviisi. Senimaani olen olnud üsna äkilise sõidumaneeriga, nüüd tuleb ümber harjuda,” tunnistas Tiina Kask.

Helbe Karukäpp rääkis, et peab harjuma automaatkäigukastiga sõitmisega. “Esialgu hakkasin kohe sõidu pealt käiku vahetama, selle peale jäi masin kohe seisma. Pärast panin ühe jala rahulikult istme alla ära ja käigukangi ei puutunud,” rääkis Karukäpp.

Karmides talvistes oludes kipub ka elektriauto natukene hätta jääma. Silberauto müügiesindaja rääkis värsketele elektriautode omanikele, et kahekümne kraadise pakasega on täiesti võimalik veel elektriautot kasutada, kuid tema läbitav kilomeetrite arv on ühe laadimiskorraga oluliselt väiksem, kui tavatingimustes. Kui külmakraade on kakskümmend viis või enam, siis tuleks elektriautod külmapühi pidama jätta.

Linnapea selgitas, et teda autode lühike, keskmiselt 120-ne kilomeetrine läbivus ühe laadimiskorraga ei kohuta. “Peaasi, kui saaks ühe laadimisega Tartus ära käia. Vahel võib olla tarvis ka selliseid otsi teha, kuid üldiselt jäävad masinad sõitma Jõgeva linna piires. Vahel harva on asja ka Jõgeva ümbruses, näiteks vaja sõita Siimusti Metsatarekese lastekodusse,” rääkis linnapea.

Ühe plussina tõi linnapea veel naljatledes välja, et pisike elektriauto kiirendab palju paremini, kui linnavahel paarutavad rullnokkade masinad. Neli elektriautod kuulvad sotsiaalministeeriumile ning Jõgeva linna käsutusse anti need viieks aastaks.

i

EILI KOITLA

blog comments powered by Disqus