Heategude vahetamisele keskendunud Õnnepank avas uksed

22. septembril tutvustas maailma ainulaadseima panga meeskond äsja valminud Õnnepanga internetikeskkonda, võrgustikku ning selle kasutusvõimalusi.

Õnnepank on heategude vahetamise keskkond, mis koosneb internetis olevast pangasüsteemist ja üle-eestilist Õnnepanga ideed toetavatest inimestest.

Igaühel on oskusi, mida teised vajavad, ning selleks, et need inimesed saaksid üksteist aidata, on vaja nad kokku viia. Me ei oma tihti infot, et keegi meie läheduses vajab midagi, mida saame väga lihtsalt tema heaks teha, näiteks naaber vajab piima samal ajal, kui me ise nagunii poodi teel oleme.

Õnnepank ei arvelda asjades ega rahas, projekti eesmärk on vahendada inimeste oskusi, teadmisi ja head tahet. Õnnepank viib kokku inimesed, kes abi vajavad ja pakuvad, pannes sellega üksteist rohkem märkama ja suurendades sotsiaalset sidusust.

Õnnepanga kliendiks saab lihtsalt: tuleb mõelda läbi oma oskused ja vajadused, minna www.onnepank.ee ning luua omale konto. Süsteemi on lihtne kasutada, pangale omaselt on Õnnepank turvaline, kontot saab teha, kui identifitseerida ennast pangalinkide ja ID-kaardi abil. Kõik saavad kodulehelt vaadata, kas keegi pakub talle hetkel vajalikku teenust. Internetti mitte kasutavad inimesed saavad teenust kasutada läbi teiste Õnnepanga klientide.

Kuigi Õnnepank vahendab teenuseid tasuta, on tal oma raha – Tänutäht, millega heateo saaja  tegijat tänada saab. Tänutähel on esialgu sümboliline väärtus, kuid hiljem võib sellest kujuneda reaalne vahetusühik.

Õnnepanga idee tuli majandusõitsengu tipphetkel, mil hakati mõtlema, et tegelikult on peale majandusliku edukuse olulised ka teistsugused väärtused nagu õnn, hoolimine, siirus, üksteise aitamine. Õnnepangale pandi alus Teeme ära 2008 projektis osalenud inimeste initsiatiivil.

Projekti veebikeskkonna programmeerimist rahastas Kodanikuühiskonna Sihtkapital (KÜSK).

iii

BIRGIT TOLMANN

blog comments powered by Disqus