Euroopa meistrivõistluste Soome etapp lõppes Oja jaoks katkestamisega

Möödunud nädalavahetusel Soomes  Kouvolas peetud Euroopa rallikrossi meistrivõistluste etapp algas Sten Ojale kenasti, kuid lõppes pärast väga head eelsõitu avariiga.

 

Sten Oja rallikrossihooaeg on kulgenud üsna vahelduva eduga, enim on mees võistlustelt eemal olnud tehniliste probleemide tõttu, mis Kouvola etapiks likvideeritud said. Enne Soome sõitmist tegi Oja kodusel Piiroja rajal oma võistlusautoga ka testi ning nii ta ise kui meeskond kinnitasid, et on valmis Kouvolas endast maksimumi andma.

Ajasõidud lisasid optimismi, seal sai Sten Oja paremuselt kolmeteistkümnenda aja. Ka eelsõitudes ei raugenud mehe hoog, Oja võitis oma eelsõidu väga vaatemänguliste möödasõitudega ning see tõstis ta lausa kümnendale kohale.

Sten ise nentis, et saavutatud kümnes koht oli selline “harju keskmine” tulemus, mille pealt oli hea teisel võistluspäeval edasi minna. Veel rääkis Oja, et esimesel päeval olid tema võistlusautol käigukastiga probleemid. “Ühe koha peal viskas kogu aeg käiku välja. Selle saime teiseks võistluspäevaks korda.”  

Kokkupõrge toimus suurel kiirusel

Teisel võistluspäeval oli Sten tahtmist täis ning võitles  esimeses eelsõidus endale hea stardikoha järgmisse eelsõitu. “Teises sõidus sain stardist hästi minema. Eelmise päeva teine mees Doran sai minust ette ning ma kihutasin tema kannul. Dorani auto rataste alt üles pritsiv pori tegi nähtavuse väga kehvaks,” kirjeldas Oja. Tema jõupingutustest hoolimata lõppes kogu võistlus avariiga, kus eestlane põrutas mäenõlval seisma jäänud Stig-Olov Walfridssoni Renault’le tagant sisse.

“Kollaseid lippe hakati lehvitama sekundijagu enne minu sündmuspaika jõudmist. Sõitsin Doranil sabas ja ei näinud lippe ega Walfridssoni autot rajal,” tõdes Oja.

Tema konkurent Doran jõudis aga seisvast autost mööda põigata ning pääses kokkupõrkest. Selle tulemusena oli Steni Mitsubishi EVO-l esiots üsna katki. Purunesid turbo väljalase, õliradiaatori detailid ning deformeerusid ka auto esisilla talad.  

Sel hooajal enam oma võistlusautoga ei stardi

“Auto hoog oli ikka suur, sellise kiiruse juures oli võimatu mööda sõita, pealegi ma ei näinud, et see auto seal rajal seisis,” nentis Oja, kes ise õnneks kokkupõrkest vigastusteta pääses. Stenile jäigi arusaamatuks, miks Walfridssoni võistlusauto sellise koha peale seisma jäi. “Ma arvan, et tal tekkisid mingid tehnilised probleemid, aga samas, kui mind autost välja aidati, siis tal auto mootor töötas. Ta oleks võinud raja ideaaltrajektoori pealt ära sõita, ma ei saanudki aru, mis põhjusel ta nii kehva koha peale passima jäi,” rääkis Sten. Kouvola etapi kokkuvõtet jälgides selgus siiski, et Walfridssoni juhitud Renault tegi mäkke sõites spinni ning sealt tal enam paigalt võtta ei õnnestunudki. Walfridsson oli aumehena pärast kokkupõrget tulnud Steni käest isiklikult uurima, kas eestlasega on ikka kõik korras.

Kuigi Kouvola etapp jäi Steni ja tema meeskonna jaoks pooleli, ei olnud sõitja ise läbinisti pettunud. “Näha on, et kui auto on korras, tuleb sõitmine ka välja,” ütles ta, tunnistades, et lootis etapil seitsmendaks või kaheksandaks tõusta, mis tema sõitu soosiva vihmase ilmaga poleks üldse võimatu olnud. “A-finaali oleks ehk ikka jõudnud,” spekuleeris Oja.

Sel hooajal oli tal plaanis startida ka Saksamaa etapil, mis peetakse juba sel nädalavahetusel, kuid arusaadavatel põhjustel jääb see plaan tõenäoliselt katki. “Me otsime küll asendusmasinat, mida selleks etapiks rentida, kuid see läheks ehk liiga kalliks,” märkis Sten, lisades, et nüüd tuleb mõelda juba uuele aastale.

i

EILI ARULA

blog comments powered by Disqus