Eesti ühe vanima reisibüroo Wris analüüsi kohaselt on ettevõtete harjumused ärireiside planeerimisel majanduslanguse tingimustes muutunud. Wrisi soovitusel on aruka planeerimistööga võimalik kulusid veelgi koguni 15-20 protsendi ulatuses kokku hoida.
Majanduslangus toonud mitmeid muudatusi ärireisijate käitumisse. Reisiplaanid kaalutakse hoolega läbi ning ettevõtted pööravad varasemast enam tähelepanu ärireiside kulude kärpimise võimalusele. Mõnedki ettevõtted on hakanud äriklassile eelistama turistiklassi ning esineb vähem samasse sihtkohta mitmekesi reisimist – selle asemel valitakse üks inimene, kes asutust reisil esindab. Samuti analüüsitakse põhjalikumalt läbi vajadus ärireisiks ning võimalusel viiakse mõned kohtumised läbi telefoni- või videokonverentsi teel.
Ettevõtted on hinna suhtes tundlikumad ning ei ole haruldased juhud, kui vastu võetakse pakkumine, mis on vaid paarikümne krooni võrra odavam.
Ettevõtetele, kellele tundub, et ärireisidele kulub liialt palju ressursse, oleme soovitanud konsulteerida asjatundjaga, mille tulemusel on sageli olnud võimalik kulusid kokku hoida koguni kuni viiendiku võrra, ilma et ettevõtte tegevus sellest kannataks.
Anname ärireisijatele kulude kärpimiseks viis soovitust. Esiteks soovitame kasutada piiratud tingimustega pileteid, sest tihti on piletid, mida ei saa muuta või millega kaasnevad muud piirangud (reisi aeg, marsruut vms) tunduvalt odavamad. Teiseks on mõistlik broneerida piletid aegsasti, sest isegi nädal aega varem broneerides on odavamaid kohti rohkem saada kui vaid paar-kolm päeva enne reisi. Ning kui äri võimaldab veelgi paindlikumat etteplaneerimist, võiks ära kasutada ka kampaaniahindu.
Kolmandaks võimaldab tuntud firmade teenuste kasutamine ka raskel ajal kokku hoida tänu boonussüsteemidele, mida nii lennu- kui reisifirmad oma klientidele pakuvad. Neljandaks: odavamas klassis reisimine võimaldab kopsakat kokkuhoidu, samas ei mängi klass paljude sihtkohtade puhul, eriti päevaste ja lähilendude puhul, erilist rolli.
Viiendaks soovitame kasutada odavamaid broneerimiskanaleid, näiteks saavad Wris püsikliendid teha ise oma broneeringud reisibüroo kodulehel oleva e-poe kaudu, mis on kiire ja soodne ja võimaldab samas arvega maksta.
Samuti võimaldavad mõningast kokkuhoidu majanduslanguse mõjud ise, näiteks on majutushinnad võrreldes eelmise aastaga kõikjal maailmas langenud.
AILI KÄGU, Wris Reisibüroo juhatuse liige