Elroni uued rongid alustasid mõningate tõrgetega

 

Edelaraudteelt 1. jaanuarist reisijate teenindamise üle võtnud Elroni rongide uued sõiduplaanid ei jõudnud kõigi reisijateni, esimesel tööpäeval streikis piletimüük internetist ning teisel tööpäeval ei olnud vagunites mõnede arvutilaudade vooluvõtukohtades veel elektrit.

Reisijad on uute mugavate rongide üle rõõmsad, rahulolematust tekitas segadus teavitamisel. Veel 1. jaanuari lõuna paiku olid Balti jaama kodulehel näha vaid Edelaraudtee rongigraafikud. Reisijate täiendavaks informeerimiseks avas Elron Balti jaamas 1. jaanuaril kell üksteist infoleti.

3. jaanuari hommikul helistas aga Vooremaa toimetusse Ain Valdmann, üks neist, kellel ei õnnestunud Jõgevalt Tallinna sõita, sest rong oli väljunud 10 minutit varem, kui sõiduplaanis kirjas. Meid oli umbes kümmekond, kes me nõutu näoga perroonile seisma jäime, sest selgus, et rong oli väljunud siit kell 8. 24, mitte 8.34, nagu oli kirjas sõiduplaanis. Veider oli seegi, et kui helistasime infonumbril 1667 ja küsisime, mis kell kõnealune rong Jõgevalt väljub, vastati meile lahkesti, et kell 8.34, kuigi selleks ajaks jaama tulnutel ei õnnestunud näha uue ja uhke sõiduki sabatulesidki!” ei varjanud Valdmann oma nördimust.

Uue aasta esimesel päeval valmistas reisijatele peavalu ka asjaolu, et Elroni kodulehekülg streikis. Elroni arendusjuht Norbert Kaareste selgitas, et päeva teisel poolel hakkas hüppeliselt kasvama ettevõtte kodulehe külastajate arv, mis tekitas probleeme kodulehe serverile. Serveri võimekust neljakordistati ning nüüd ei tohiks enam lehitsemisprobleeme esineda. 

Pdf-piletit võib näidata ka arvutist või nutitelefonist

“Meil oli 1. jaanuaril lõpetamisel pangalinkide seadistamistööd ning hilisõhtust alates toimis ka piletimüük läbi veebi,” lisas Kaareste.

Kui Edelaraudtee rongides pidi nn tavaklassis sõitev internetist pileti ostnud reisija kindlasti esitama klienditeenindajale pileti väljatrüki, siis Elronis on väljatrükk vaid soovituslik. “Kliendil on õigus näidata arvutist pdf-piletit, millelt teenindaja seal olevat ribakoodi kontrollib,” kinnitas Kaareste.

Varem sai osta endale internetist kindla koha esimesse klassi, istmed olid seal nummerdatud. Näiteks Jõgevalt rongi peale tulles piisas vaid arvutist pileti pdf-koopia näitamisest ja reisijal oli istekoht kindlalt olemas. Ka Elroni rongide esimeses klassis saab osta pileti konkreetsele istekohale. “Jaanuarikuu keskpaigaks rakendub kodulehel arendus, kus saab ka istekoha ise valida, seni määrab süsteem selle automaatselt,” teatas Kaareste.

Tema kinnitusel toimib kõikides rongides üle rongi ulatuv 4G internet. Kõikide rongis olevate arvutilaudade all on vooluvõtukohad.

Iga päev rongiga sõitjal tasuks osta sõidukaart

Elroni sõidukaart on ettevõtte elektrooniline piletikandja, millega on rongis kõik ühe korra piletid 10 protsenti odavamad. Lisaks saab antud kaardile soetada ka 30 päeva pileteid.

Kaarti müüvad klienditeenindajad rongis. “Jaanuarikuus saab kaardi tasuta, kui sellele rongis klienditeenindaja juures vähemalt kümme eurot peale laadida,” rääkis ettevõtte arendusjuht.

Kui raha on kaardile laetud, saab sellega kohe arveldama hakata. “Kaardile laetud raha saab kasutada ainult rongis, mitte pilet.elron.ee lehel,” lisas Kaareste.

Väga suur muutus

Kuupileteid müüvad Elron sõidukaardile klienditeenindajad rongis ning seda saab osta ka pilet.elron.ee veebilehekülje kaudu. “Kui kasutada sõiduplaaniotsingut, siis VAATA nupu alt avaneb meie hinnakirjainfo konkreetsele väljumisele,” selgitas Kaareste.

2. jaanuari hommikul tuli Tallinna-Tartu rongi vanem meesterahvas, kes ulatas klienditeenindajale oma ID-kaardi ja soovis piletit. Nimelt oli Edelaraudteel kasutusel süsteem, kus oli võimalik osta kuu jooksul ID-kaardiga pileteid ning kuu lõpus saadeti talle arve. Elronil  aga taolist süsteemi ei ole. Klienditeenindaja selgitas mehele, et tal tuleb osta pilet sularaha või pangakaardiga. Kahjuks oli mees pangakaardi maha unustanud ning tal polnud kaasas ka piisavalt sularaha. Selle intsidendi lahendas abivalmis kaasreisija, kes aitas mehele pileti osta. Enne rongi peale tulekut peaksid reisijad kontrollima, kuidas uus süsteem toimib ning kas neil on piisavalt sõiduraha kaasas.

Norbert Kaareste märkis, et segaduste ja arusaamatuste taga on see, et reisirongide liikluses pole olnud aastakümneid suuri muutusi. Ei maksa unustada, et 1. jaanuaril toimunud muutus on suur. Üks asi on teavitamine läbi veebilehe ja plakatite, aga Eesti suurima reisirongioperaatorina teame, et klienditeenindaja on lõppude lõpuks ikkagi see inimene, kes reisirongides olles kliendile teema lõplikult selgeks teeb,” tunnistas Elroni arendusjuht.

i

HELVE LAASIK

blog comments powered by Disqus