Praegu on elektriautoga Tallinna sõitu mõttetu plaanida, sest kohe parimagi tahtmise juures ei vea nii kaugele välja. Mitte mingi valemiga. Isegi Tartus käies tuleb arvestada, et vahepeal peab autot kusagil laadida saama. Kui aga kõik 163 kiirlaadijat 149 kohta paika saavad, siis pole vaja enam unistada, vaid võibki sõita.
Loomulikult tuleb elektriautoga sõitmine ikkagi odavam kui diislikütuse või bensiinimootoriga sõidukiga. Isegi siis, kui elektrienergia hind järgmisel aastal vabaturu tingimustes kolm korda või enamgi tõuseb. Muudest autokütustest jääb see ikkagi odavamaks.
Kõik elektriauto omanikud on tunnistanud, et peavad praegu oma sõite hoolikalt plaanima, muidu võib lihtsalt tee peale jääda.
Hull on selle auto puhul tüütu järjepidev laadimine. Ja see kõik võtab aega. Tõsi, kiirlaadimiskohad vähendavad tunduvalt laadimisaega, aga pidev arvestamine ja närvide mäng jääb ikkagi. Ja kindlasti on neid autoomanikke, kes seda kohe üldse välja ei kannata. Nende jaoks jääb kõik endistviisi.
Tartus aga muretsesid noored ettevõtlikud mehed endale elektriautod ja sõidavad nendega juba taksot. Praegu jätkub kliente, sest inimeste huvi vaikse ja teistmoodi sõiduki vastu on suur. Mis saab aga talvel ja kas enamiku ajast tuleb laadija juures olla või saab ka tööd teha, näitab aeg.
27. september 2012