Eesti Energia aitab klientidel elektritarbimist jälgida


Eesti Energia e-teeninduses saab nüüdsest võrrelda oma elektritarbimist eri aastatel, aastaaegadel ja teha tarbimisajaloole märkmeid näiteks mõne uue kodumasina ostu või vanast loobumise kohta. Sündmuste lisamine oma tarbimisajaloole on hea viis jälgida, kuidas kokkuhoiu nimel tehtav pingutus elektritarbimist aja jooksul muudab.

Tarbimisajaloo igale kuule saab teha märkmeid näiteks mõne ülisäästliku koduseadme kasutusele võtmisest, elektriküttest loobumisest, elektrikerise või siis mõne muu suurel hulgal elektrit tarbiva seadme lisamisest majapidamisse. Nende mõju tarbitud elektri kogusele kuu või pikema perioodi lõikes saab näha, kõrvutades tänavust elektritarbimise graafikut mullusega.

Teiste riikide kogemus näitab, et inimesed pööravad energiasäästule rohkem tähelepanu, kui neil on võimalik saada vahetut tagasisidet, kuidas nad oma otsuste ja käitumisharjumuste muutmisega energiatarbimist mõjutavad. Tarbimisajalugu, kus saab võrrelda erinevaid perioode ja kuhu saab lisada märksõnu, on samm selles suunas.

Näiteks võib tarbimisajaloole kanda uue külmiku ostu, sest uued A+ energiaklassi külmikud tarbivad 10 aastat vanade ja sama mahutavusega külmikutest aastas ligi 150 – 170 kWh jagu vähem elektrienergiat, mis annab ligi 15 -17 eurot kokkuhoidu.

Tarbimisajalugu saavad kasutada kõik Eesti Energia kodu- ja ärikliendid. Eri perioode saab võrrelda kuni 2009. aastani. Kahetariifse elektriarvesti puhul saab võrrelda nii öist kui ka päevast elektritarbimist. Klientidele, kel on mitu tarbimiskohta, näiteks linnakorter ja maakodu, pakub Eesti Energia võimalust vaadelda tarbimiskohti ühel graafikul eraldi või siis kokku liidetuna. Tarbimisajalugu uueneb e-teeninduses elektriarvesti näitude alusel.

Eesti Energia e-teenindus asub aadressil www.energia.ee. E-teenindusse saab sisse logida ID-kaarti, mobiil-ID või pangaparoole kasutades.

Lisaks tarbimisajaloole leiab Eesti Energia e-teenindusest ka kasuliku automaatse paketikalkulaatori. Kalkulaatori abil saavad kodukliendid kiirelt ja mugavalt kontrollida, kas nende aastaid tagasi valitud elektripakett on neile endiselt soodsaim valik. Kui klient ei kasuta hetkel sobivaimat hinnapaketti, saab ta selle kohe e-teeninduses tasuta  ära vahetada.

i
MARJA-LIISA ALOP, Eesti Energia energiasäästu valdkonna juht

blog comments powered by Disqus