Edelaraudtee on valmis tugevdama koostööd Jõgeva maavalitsusega, mille raames võib teoks saada üle-eestiliste sündmuste reklaamimine raudteefirma kaasabil ja mõnede endiste rongipeatuste taastamine.
Möödunud nädalal Edelaraudtee esindajatega kohtunud maavanem Viktor Svjatõšev ütles, et raudteefirma on valmis kaasa aitama Jõgevamaal toimuvate üle-eestiliste sündmuste reklaamimisele, mis tagaks ka nendele üritustele suurema rongiga saabujate arvu.
Edelaraudtee müügijuhi Annemari Oherdi sõnul sünnib Jõgevamaal nii mõndagi, millest laiemalt rääkida tasub. “Meil on huvi panustada koostöösse ja oskus, et toome inimesed kohale sinna, kus midagi parasjagu toimumas. Meie põhitegevus on ju reisijatevedu. Selle kõrval saame juurde pakkuda inimeste teavitamist, panna teabe Jõgevamaa ettevõtmistest nähtavatesse kohtadesse rongides, oma kodulehel ja mujalgi, kus meie reisijad seda näevad-kuulevad,” lisas ta.
Endiste peatuste taastamine
Maavanema ja Edelaraudtee esindajate mõttevahetusel oli kõneaineks ka mõnede endiste peatuste taastamine. “Näiteks oleks “oma” rongipeatusest huvitatud Luua Metsanduskool, et õpilased saaksid rongiga kooli tulla ja koju sõita. Teatavasti veab õppureid praegu Tartusse koolibuss,” ütles maavanem.
Kunagise Nava peatuspunkti ümbruses tiheasustus puudub. Ehk oleks tõesti võimalik Luua kooli õpilasi mõnel korral nädalas bussiga Navale toimetada, kuid niisama hästi võib buss Luualt õpilasi Kaareperre viia, kus rongipeatus olemas. “Raudteepeatuse rajamine on suur ja kallis ettevõtmine ning rajamisjärgse hoolduse ja valgustamisega kasvavad kulud veelgi. Täpsetest summadest ei tahaks kõnelda, see muutub seoses hindade muutumisega, ent väikesed need ei ole,” kommenteeris Annemari Oherd.
Maavanema hinnangul võiks mõelda ka Kalevi peatuse taastamisele, mis võimaldaks tulla rongiga Kassinurme mägedes toimuvatele üritustele. “Sellisest peatusest on huvitatud ka näiteks Mütofesti korraldajad,” lisas ta.
Niipea midagi juurde ei tule
Annemari Oherd märkis, et mõeldes koostöö tugevdamisele Jõgevamaaga, ootab Edelaraudtee eeskätt konstruktiivset suhtumist ja võimalust arvestada raudtee eripäraga, mis seisneb pikas planeerimises. “Mõistagi ootab Edelaraudtee jõgevamaalastelt, et nad reisirongi rohkesti kasutaksid. Selleks, et reisimine oleks kiire ja mugav, pingutame omalt poolt edaspidigi,” ütles müügijuht.
Reisirongiliikluse võimaliku tihendamise ja moodsamate rongide kasutuselevõtmise kohta ütles Annemari Oherd, et kärbete aeg ei ole veel sundinud vähendama avaliku liiniveo mahtu. “Tõsiasi, mida tänase päeva kontekstis hindame kui väga positiivset, on, et reisirongil on oma kindel koht ühistranspordis. Ootus, et niipea midagi juurde tuleb, on samas ülemäärane sinisilmsus,” lisas ta.
Oherdi sõnul alustab sügistalvine Tartu-Jõgeva-Tartu rong eelolevast sügisest juba septembrikuus, ent jääb sõitma üksnes argipäeviti. Nädalavahetustel suundub sama rong teenindama reisijaid Tartu-Põlva-Orava liinile, kus senised üksnes suvised reisid muutuvad nädalavahetustel aastaringseiks.”
iii
JAAN LUKAS