E-poed kui atraktiivne turustamisvõimalus

Möödunud kolmapäeval korraldas  sihtasutus Jõgevamaa Arendus- ja Ettevõtluskeskus Jõgeva riigimaja saalis koolituse e-kaubanduse hetkesisust ja tulevikust.


Ülevaate internetipoodide kaudu toimiva e-kaubanduse saamisloost, kujunemisest ja arengust andis Eesti E-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät. Tema sõnul on Eestis praegu e-poode 250 ringis. „Eesti ja välismaa e-poodidest tehakse oste peaaegu võrdselt. Aastases võrdluses on kiiremini kasvanud just Eesti e-poodidest tehtud ostud. Eestist tehakse oste sagedamini pangalingiga maksmise võimalust kasutades. Eestis tehtud e-ostude käibest moodustasid tänavu augustis 77 protsenti.

Väät tutvustas ka e-poodides kasutavaid uusimaid maksevõimalusi: krediitkaadid, äpid. Veel rääkis ta, et e-poodidest ostetud kauba kohale toimetamiseks on väga erinevaid võimalusi, kusjuures selles valdkonnas on tulevik ka droonidel. Näiteks kaubadroonid on eriti olulised paikades, mis autodele või muudele sõidukitele teatud ajaperioodil loodusolude või ilmastikutingimuste tõttu raskesti ligipääsetavad.

Praktilisi kogemusi e-poe rakendamisest jagas lasterõivaid tootva firma BredenKids rajaja ja eestvedaja Merle Leemet Haapsalust. Ta märkis, et teda ajendas kõnealuse ettevõtlusvaldkonnaga tegelema asjaolu, et tuntud brändi beebimüts tegelikult lapsele hästi pähe ei sobinud. Ühe e-poes müüva tootena tutvustas Merle Leemet mütssalli. „Müts ei pruugi lapsel peas ja sall kaelas püsida, kui on aga mütssall, siis on mõlemad rõivaesemed kenasti koos,” rääkis ta.

Leemeti sõnul on ettevõtjale kõige olulisem saada kliendi usaldus, selleks tuleb mõelda, kuidas lahendada kliendi mure ja võita tema usaldus. Klient peab teadma, mille eest ta maksab. Oluline on seegi, kuidas üks ettevõtja teistest eristub.

Kohvipausi ajal, mis sisustatud eestimaise tervisliku toiduga, arutati, et e-poest ostmine sobiks hästi ka väärikamas eas inimestele, kellele kodust välja saamine pole enam kõige kergem.

Jaan Lukas 

blog comments powered by Disqus