Hiljuti sai AS Vooremaa Teed valmis Simuna ja Vaiatu vahelise kruusatee remondiga. Alates eilsest suundusid aga mehed ja masinad Puurmani-Tabivere teelõigule. “Kõigepealt hakkame seal välja kaevama külmakerkeid ja tegema ettevalmistustöid freespurukatte ehitamiseks 2007. aastal. Vajalik kattematerjal saadakse asfaltkatte freesimiselt Jõgeva-Tartu maantee rekonstrueerimisel. Objektil koordineerib töid Jõgeva teemeister Toivo Liivak,” rääkis AS Vooremaa Teed juhatuse esimees Aivar Aigro. “Seni on Puurmani-Tabivere teed võrdlemisi tagasihoidlikult kasutatud, kuid pärast tolmuvaba katte saamist muutub see kindlasti sõidetavamaks,” arvas firmajuht. “Selle tee tolmuvabaks muutmine oli perspektiivplaanis juba ammu. Mäletan seda ajast, mil teede tolmuvabaks muutmist oma diplomitöös käsitlesin,” meenutas Aigro. Tema sõnul alustatakse peagi ettevalmistusi ka Lähte-Elistvere teele freespurukatte paigaldamiseks. Selleks tuleb esiteks kraavid kaevata, et liigvee ära juhtida saaks. Tööd Elistvere-Lähte teelõigul on plaanitud kaheks aastaks ja eesmärk on muuta ka Elistvere loomapargi ümbrus tolmuvabaks.
Järgnevad kaheksa aastat hooldatakse riigiteid
Oktoobris sõlmis AS Vooremaa Teed Tartu Teedevalitsuse ja Maanteeametiga lepingu Jõgevamaal paiknevate riigiteede hooldamiseks järgneva kaheksa aasta vältel. “Meie firma valiti välja riigihankel, milles osalemiseks vajalikud dokumendid võtsid välja üheksa ettevõtet. Pakkumise esitas aga kaks. Konkureerimiseks tuli esitada dokumentatsioon ja litsentsid, tööde kirjeldused, olemasolevate masinate ja töötajate nimekirjad. Tellija poolt esitatud kvalifitseerumistingimuste täitmiseks pidime tegelikult tegema ühispakkumise koos teedeehitusfirmaga Talter,” selgitas Aivar Aigo. “Tänavu sõlmitud hooldeleping hõlmab tali- ja suvehooldetöid, teede perioodilist hooldamist, mis sisaldab väiksemaid remonte ning säilitusremonti. Viimane omakorda koosneb asfaltteede pindamisest ja kruusateede remondist. Kokku tuleb meil hooldada Jõgevamaal 1100 kilomeetrit riigiteid.”
Talihoolduseks valmis
Aivar Aigro märkis, et talihooldetöödeks on AS Vooremaa Teed valmis. “Vajalik kogus soola, mida kulub keskmiselt 2000 tonni, on meil olemas,” ütles Aigro.
Kõrvalteedele puistatakse liiva, kusjuures tänavu on esmakordselt selleks varutud sõelutud liiva. “Kividega segatud liiva, mis on autodele ohtlik, me enam ei kasuta, ” märkis juhatuse esimees. “Oleme põhiliselt valmis saanud ka talihooldeks vajalike masinate remondiga. Põltsamaa teemeistripiirkonnas lõpetasime just puisturi remondi. Seda hakkame kasutama Põltsamaa linnas. Käsil on veel ka kummide ja terade vahetamine sahkadel.
Mõeldes pimedatele hommikutele ja õhtutele, on AS Vooremaa Teed jaganud Jõgevamaa kooliõpilastele ja lasteaialastele 1000 firma logoga helkurit. “Kui eelmisel aastal olid meil helkurid valged, siis nüüd on kollased, sest kollane värv on paremini märgatav. Helkureid oleme kinkinud peamiselt maalastele,” ütles Aivar Aigro.
JAAN LUKAS